منشا تیرگی و کدری پوست صورت سبک زندگی اشتباه ما استزمان مطالعه : ۳ دقیقه

علت تیرگی و کدری پوست

گاهی اوقات بعضی از ما هنگامی که صورت خود را در آینه می بینیم، متوجه تیرگی و کدری پوست خود می شویم، اگر خانم باشید با یک میکاپ ساده و اگر آقا باشید با یک بی اهمیتی از کنار آن گذر می کنید. باید بگوییم که زمانی که شما با دیدن چهره خود در آینه شاهد چنین مسائلی شدید، باید از زندگی فعلی خود دور شوید و یک زندگی نو را دوباره شروع کنید.

بسیاری از علل تیرگی ها و لک های صورت بر می گردد به سبک زندگی نادرست و ما علت آن را دلایلی چون استرس، کم خوابی، تغذیه نامناسب و … می دانیم، که کاملاً علت هایی که برای این مسئله می آوریم صحیح است.

اما یک سوال: چرا ما به دنبال زندگی سالم نمی رویم؟

در ادامه مطلب شما را با سبک زندگی سالم در جهت داشتن یک پوست شفاف و درخشان آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

علت تیرگی و کدری پوست
علت تیرگی و کدری پوست

خواب

خواب یعنی اینکه به پوست خود فرصت استراحت و بازسازی دهیم. حال مسائلی چون خواب ناکافی و خواب بی کیفیت می تواند این فرصت را از پوست شما بگیرد و تیرگی و کدری پوست از این موضوع سوء استفاده کنند و شما را از داشتن پوست شفاف و درخشان دور کنند.

حتماً بخوانید: خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنی

آب

اگر بخواهیم بگوییم که بهترین تغذیه برای پوست چیست، جوابی جز نوشیدن آب نداریم. آب می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد و خشکی و تیرگی آن جلوگیری کند.

مصرف دخانیات

کلاژن ماده ای است که می تواند چین و چروک صورت شما را کنترل کند و یک تغذیه بسیار خوب برای پوست انسان است. حال شما با مصرف دخانیات تولید کلاژن را در بدن خود مختل می کند و آسیب های بسیار جدی به سیستم بدنی خود وارد می کنید.

حتماً بخوانید: نقش ورزش در سلامت پوست و موی سر

استرس

یکی از دلایل عمده ایجاد شدن جوش، آکنه و تیرگی پوست زندگی همراه با استرس است. سلامت روان و آرامش درونی یک فرد می تواند کمک زیادی برای داشتن یک پوست زیبا و شفاف کند. پس سعی کنید در زندگی خود را به آرامش دعوت کنید و از داشتن یک پوست شفاف و زیبا لذت ببرید.

علت تیرگی و کدری پوست
علت تیرگی و کدری پوست

جلوگیری از پیری زودرس

پیری بخشی از زندگی همه ی انسان ها است و نمی توان گفت که هیچ کس دچار آن نمی شود. حال در این بین بعضی از افراد بر پیری خود تسریع می بخشند و خود را زودتر از دیگران با صورت چین و چروک آشنا می کنند. حال برای اینکه روند پیری صورت خود را کند کنیم، می توانیم با رعایت چند نکته ساده مثل استفاده از کرم ضدآفتاب، لایه برداری صورت، آبرسانی و … به یک نتیجه ایده آل برای فرار از پیری زودرس برسیم.

علت تیرگی و کدری پوست
علت تیرگی و کدری پوست

لایه برداری پوست

تجمع لایه های مرده بر روی پوست صورت می تواند پوست شما را تیره و کدر کند. حال برای جلوگیری از این مسئله شما می تواند با یک اسکراب ساده در منزل سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید.

حتماً بخوانید: درماپلنینگ؛ یک روش لایه برداری عمیق پوست صورت

حفظ رطوبت پوست

امروزه با وجود انبوهی از کرم های مرطوب کننده و آبرسان های پوست دیگر هیچ دلیلی برای خشکی پوست نمانده است. پس بیایید تنبلی را کنار بگذارید و سعی کنید در روز دو بار پوست خود را به واسطه ی کرم های مخصوص پوست خود مرطوب کنید تا صورتی روشن و بدون هیچ تیرگی را به خود هدیه دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }