درمان بی خوابی با رعایت نکات بسیار ساده در زندگیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی خوابی

یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از ما هنگام ساعات پایانی شب در رختخواب خود با آن دسته و پنجه نرم می کنیم ، بی خوابی است . حال افرادی که از این موضوع رنج می برند به دنبال راه درمان آن هستند و سعی دارند شیوه ی زندگی خود را در جهت درمان بی خوابی خود تغییر دهند .

در ادامه مطلب شما را با شیوه های درمان بی خوابی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

خواب
خواب
حتماً بخوانید : فواید قهوه برای سلامتی

خوردن کافئین

کافئین یکی از مواد غذایی است که به سیستم بدنی انسان انرژی زیادی را می بخشد و به بدن فرد مصرف کننده این اجازه را می دهد که در طی روز مدت زمان بیشتری بیدار بماند و حداکثر انرژی خود را صرف کارهای روزانه خود کند .

حال موضوعی که باعث می شود کافئین در سیستم بدنی ما تداخل ایجاد کند و ما را با مشکلاتی چون بی خوابی درگیر کند ، مصرف بی موقع آن است . بسیاری از شما عادت دارید که در میان وعده های غذایی خود از اقلام کافئینی مثل قهوه استفاده کنید تا در امور کاری خود حداکثر انرژی خود را به کار بگیرید . ولی بعضی مواقع افرادی این میان وعده خوشمزه را در زمانی میل می کنند که آن ها را با مشکلاتی چون بی خوابی در طی شبانه روز مواجه می کند .

حال برای شما این سوال پیش می آید که چه موقع بهترین زمان مصرف کافئین است ؟ بهترین زمان مصرف کافئین قبل از ساعت ۲ ظهر و حداقل ۱۰ ساعت قبل از رفتن به رختخواب برای خواب شبانه است .

حتماً بخوانید : سردی پا ، یک بیماری خاموش

پوشاندن پاها

یکی از علل بی خوابی سرمای پاها است که این موضوع می تواند خواب شبانه را برای شما مختل کند . ساختار درونی پاها از مقدار زیادی رگ های باریک تشکیل شده است که این رگ ها هنگام مواجه شدن با هوای سرد و گرم واکنش نشان می دهند .

حال شما برای اینکه مشکل بی خوابی خود را حل کنید ، باید سعی کنید که پاهایتان با گرما واکنش نشان دهد تا رگ های پای شما گشاد شود و عملیات خونرسانی به نقاط دیگر بدن بهتر انجام گیرد . پس سعی کنید پاهای خود را هنگام خواب بپوشانید و گرم نگه دارید.

خواب عصرانه
خواب عصرانه

خواب عصرانه

تعریف مردم از خواب عصرانه بسیار متفاوت است و هر کس برای مقدار خواب عصرانه خود دلایل خاص خود را دارد . بعضی می گویند که ما صبح ها زود بلند می شویم پس باید هنگام عصر مقداری بخوابیم ، بعضی می گویند که ما برای اینکه طی شب سر حال باشیم حتماً باید مقداری در زمان عصر بخوابیم و… بسیاری از این موضوعات که سر انجام آن به بی خوابی در هنگام شب منجر می شود .

حتماً بخوانید : میزان خواب کافی برای بدن

تعریف درست خواب در هنگام عصر به این صورت است که هیچ زمان بیشتر از نیم ساعت نخوابید و سعی کنید خواب خود را به قبل از ساعت ۵ عصر موکول کنید . حال اگر شما این تعریف را دنبال نکنید و به تعریف خود تکیه کنید و در هنگام عصر چند ساعت بخوابید و زمان خواب خود را به انتهای روز بکشانید ، با مشکلی جز بی خوابی در هنگام شب دچار نخواهید شد .

خواب
خواب

خردن سبزیجات

منیزیم یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از سبزیجات است که شما می توانید با خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج این ماده را جذب بدن خود کنید . منیزیم در کیفیت خواب افراد بسیار تأثیر گذار است و طبق تحقیقاتی که شده است ، دیده شده افرادی که سطح منیزیم بدنشان بالا است از خواب شبانه با کیفیت تری بر خوردار هستند .

پس اگر مشکل بی خوابی دارید ، سعی کنید از سبزیجات در زنجیره غذایی خود بیشتر استفاده کنید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }