دلیل اینکه من کاهش وزن را تجربه نمی کنیم، چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

چرا من لاغر نمی شوم؟

بسیاری از ما امروزه دچار اضافه وزن هستیم و این موضوع باعث شده است جریاناتی مانند استرس، بی حوصلگی و نفرت از بدن خود اطراف ذهنمان را مشغول به خود کند و در نشاط به ادامه زندگی ما تأثیر بسیار زیادی بگذارد. حال بسیاری از شما در برنامه ی غذایی خود به یک رژیم غذایی پایبند هستید و می خواهید از طریق همین رژیم غذایی که دنبال می کنید به یک وزن ایده آل برسید. ولی موضوعاتی به نام لاغر نشدن و کاهش وزن کم باعث شده شما از رژیم غذایی خود دست بکشید و به سوال هایی مثل (چرا من لاغر نمی شوم؟) بر خورد کنید.

چرا من لاغر نمی شوم؟
چرا من لاغر نمی شوم؟
حتماً بخوانید: افزایش سوخت و ساز بدن با این سبک زندگی

استرس

همانطور که در متن بالا گفته شد استرس خود عاملی است که باعث افزایش وزن شما می شود و می تواند وزن شما را در کنار رژیم غذایی و ورزش کردن افزایش دهد و مانع از کاهش وزن شما شود.

یکی از مهمترین کارهایی که یک فرد می تواند برای حفظ سلامت بدن خود انجام دهد، مراقبت از سلامت روان است. باید گفت شما زمانی که مراقب سلامت روان خود نیستید و همیشه زندگی خود را با استرس می گذرانید، هورمونی به نام کورتیزول در خون شما افزایش پیدا می کند و شما را با مشکلی به نام گرسنگی دچار می کند و باعث می شود شما برای سیر شدن خود اقدام به خوردن غذاهای ناسالم کنید. پس سعی کنید خود را از استرس دور کنید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم را به خود هدیه دهید.

چرا من لاغر نمی شوم؟
چرا من لاغر نمی شوم؟

مصرف بیش از حد آجیل

یکی از مواد غذایی که از درصد بالای چربی برخوردار است و می تواند شما را در پر خوری همراهی کند، آجیل است. کالری و چربی از دشمنان بسیار جدی کاهش وزن هستند و می توانند بهترین رژیم غذایی را از پا در بیاورند. آجیل هم همان دشمن کاهش وزن است و مصرف بیش از حد آن می تواند کاهش وزن شما را تحت تأثیر قرار دهد و مانع از لاغری شما شود.

حتماً بخوانید: جالب است بدانید شیر باعث پوکی استخوان می شود و برای بزرگسالان مضر است

تاثر لبنیات بر لاغری

پایه اصلی مواد تشکیل دهنده لبنیات پروتئین است و باید گفت اکثر محصولات لبنی دارای پروتئین بسیار بالایی هستند و خوردن آن ها باعث افزایش سطح انسولین بدن می شود و می تواند متابولیسم بدن شما را مورد هدف قرار دهد و مانع از چربی سوزی و کاهش وزن شما شود. سعی کنید در مصرف لبنیات بسیار سنجیده رفتار کنید و از زیاده روی در مصرف مواد لبنی خودداری فرمایید.

چرا من لاغر نمی شوم؟

حتماً بخوانید: چه میزان خواب و چه نوع خوابی برای بدن مفید است؟

خواب کافی

یکی از مهمترین مواردی که هر انسان باید برای سلامت بدن خود به آن توجه کند، خواب کافی در طی شبانه روز است. حال بسیاری فکر می کنند که اگر در شبانه روز به مدت ۸ ساعت بخوابند می تواند میزان خواب کافی را در طی شبانه روز را کنترل کنند. باید بگوییم این طرز فکر در مورد خواب کافی کاملاً اشتباه است و خواب کافی برای هر فرد تعریف خاص خودش را دارد و نمی توان به همه یک ساعت مشخص برای خواب کافی داد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }