علت سردی پاها در فصول گرم سال چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

سردی پا

اینکه در فصول سرد سال پاها سرد می شود کاملاً یک جریان طبیعی است، ولی اگر این سردی در فصول گرم و با پوشیدن جوراب با شما همراه بود، می تواند یک هشدار جدی برای شما باشد.

اضطراب داشتن

یکی از علل سردی پا، اضطراب است. هنگامی که مضطرب هستید سیستم بدنی شما خود را برای شرایط خاصی آماده می کند و هورمونی به نام آدرنالین در بدن شما آزاد می شود و باعث می شود خون از قسمت های کم اهمیت مانند پا به سمت قسمت های حساس بدن نزدیک شود. حال این موضوع باعث می شود دست و پای شما سرد شود.

سردی پاآسیب رسیدن به اعصاب محیطی

آسیب رسیدن به اعصاب محیطی یا بیماری نوروپاتی که هدف اصلی این بیماری آسیب رساندن به اعصاب محیطی بدن به غیر مغز و نخاع است. یکی از علائم دچار شدن به این بیماری سردی پاها و سوزش آن ها است که به شما این هشدار را می دهد که دچار بیماری هایی چون کلیوی، کم خونی، بیماری های کبد و بیماری های ارثی که در خانواده شما سابقه دارد، شده اید و باید بسیار هوشیار باشید.

حتماً بخوانید: برخی از بیماری ها را می شود از روی پا تشخیص داد

رینود

یکی از بیماری های نادر برای افرادی که در مکان های سرد زندگی می کنند، رینود است. نمی شود بر روی رینود نام بیماری گذاشت، زیرا نمی توان این مشکل را برای انسان خطرناک دانست.

حال این سوال پیش می آید که رینود چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رینود زمانی در بدن یک فرد اتفاق می افتد که دست و پاهای آن فرد احساس سرما و اضطراب کند و رگ های پا و دست آن فرد باریک شود و عملیات خونرسانی به آن نواحی کاهش یابد و پوست فرد بیمار به رنگ سفید یا آبی تغییر رنگ دهد.

سردی پاکم خونی

کم خونی یا کمبود آهن که باعث می شود خون یک فرد کمتر از حالت عادی گلبول قرمز تولید کند و بدن آن شخص نتواند به اندازه کافی هموگلوبین از خود ترشح کند. حال این موضوع باعث می شود که اکسیژن رسانی به نقاطی مثل دست و پا کم شود و این قسمت ها احساس سرما کنند.

تیروئید

تیروئید هم یکی از بیماری های شایعی است که باعث می شود گردش خون در بدن فرد بیمار کاهش یابد و آن فردی دچار بیماری به نام سردی پا شود.

گرفتگی عروق پا

یکی دیگر از علت های سردی پا گرفتگی عروق یا رگ های پا است. پای انسان از رگ های بسیار باریکی تشکیل شده است و مسائلی چون کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت، مصرف دخانیات و … باعث گرفتی این رگ های باریک و مانع از ورود خون گرم به پای های فرد بیمار می شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }