آش ماست یک پیش غذای ایرانی خوشمزهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آش ماست

آش ماست یکی از آش های سنتی و خوشمزه خطه آذربایجان است ، که با مواد گوناگون درست می شود . این آش در وعده شام و یا پیش غذا سرو می شود .

در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه آش ماست آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

مواد لازم برای تهیه آش ماست

سبزی آش یک کیلو ( تره ، جعفری ، گشنیز ، اسفناج )

یک قاشق غذاخوری تلخون خشک شده

برنج نیم دانه

بلغور پخته شده

لوبیا چیتی

عدس

نمک

روغن

زردچوبه

پیاز

آب قلم یا آب گوشت

ماست

مرحله اول

در این مرحله یک عدد پیاز متوسط را با مقداری روغن سرخ می کنیم و بعد مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم . سپس بعد از تفت دادن بلغور پخته شده ، عدس را که قبلاً خیس کرده اید و لوبیای پخته شده را هم اضافه می کنیم .

اگر آب قلم یا آب گوشت داشته باشید ، در این مرحله اضافه کنید و یا اینکه مقداری آب اضافه کنید و حدود نیم ساعت در شعله ی ملایم بگذارید مواد جا بی افتد .

حتماً بخوانید : طرز تهیه آش رشته

مرحله دوم

در مرحله دوم برنج نیم دانه و سبزی را اضافه می کینم و در شعله ی ملایم حدود یک ساعت و یا کمی کمتر اجازه پخت می دهیم ؛ بطوریکه آش کاملاً جا بی افتد.

حتماً بخوانید : طرز تهیه خورشت کرفس

مرحله سوم

بعد از اینکه شعله را خاموش کردید آش را در کاسه ایی بکشید و بعد از پنج دقیقه ماست را بر روی آن اضافه کنید . توجه داشته باشید زمانی که آش داغ است به هیچ عنوان ماست را به آن اضاف نکنید ، زیرا حرارت باعث بریده شدن ماست می شود .

اگر سیر تازه در دسترس داشتید ، می توانید زمان اضافه کردن سبزی به آش سیر خرد شده را هم برای خوشمزه تر کردن غذای خود به آش اضافه کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }