کیا موهاوی؛ خودرویی که نسخه ۸ سیلندر آن را نمی توان نگه داشتزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کیا موهاوی

یکی از خودروهای شاسی بلند و پرقدرت بازار ایران که در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت کیا موتورز وارد شد، کیا موهاوی بود. این خودرو به دلیل ابعاد و قدرت موتوری خوب خود توانست هم در ایران و هم در کشورهای خارجی از فروش بالایی برخوردار باشد و مشتری خوبی را جذب خود کند.

یکی از دلایل استقبال مردم از این خودرو به علت تنوع پایین خودروهای شاسی بلند در کشورمان بود و می شود گفت اکثر خودروهای شاسی بلند کشورمان در آن زمان برای کشور ژاپن بود و این موضوع باعث شده که مردم بازار خودرویی ایران به کمپانی های کشورهایی مثل کره استقبال خوبی نشان دهند.

کیا موهاوی

طراحی ظاهری

همیشه خودروهای شاسی بلند آن زمان از یک طراحی ساده و شکیل بهره می بردند و می شود این موضوع را به خوبی در چهره موهاوی متوجه شد.

یکی از مواردی که کمی طراحی این خودرو را ضعیف نشان می دهد، استفاده از محافظ های دور بدنه و سپر است که باعث شده این خودرو نمای جذاب خود را تا حدی گم کند و بیننده نتواند آن جذابیتی که مد نظر طراح بوده را در طراحی بدنه پیدا کند.

کیا موهاوی

امکانات رفاهی

شما با خودرویی سر و کار دارید که تکنولوژی آن برای حداقل ۱۰ سال گذشته است. پس نباید شما از این خودرو توقع امکانات رفاهی بسیار متنوعی را داشته باشید. البته باید بگوییم که امکانات رفاهی این خودرو در زمان خود بسیار بالا بوده است و آن زمان موهاوی جزء خودروهای خوبی از نظر امکانات رفاهی بوده است.

گرمکن و سردکن صندلی، سانروف، مموری صندلی و تهویه هوای دو گانه از امکانات رفاهی است که در این خودرو به چشم می خورد.

کیا موهاوی

کابین و سواری

این خودرو با دو نسخه موتوری هشت و شش سیلندر وارد ایران شد. باید بگوییم که موهاوی نسخه ی هشت سیلندر یک خودرو عادی نیست، بلکه خودرویی بسیار قدرتمند است که در دورهای بالا نمی توان دیگر آن را کنترل کرد. راحت تر بگوییم شما با خودرویی سر و کار دارید که برای قدرت زیاد موتور آن ترمزهای خوبی تعبیه نشده است و سواری اصلاً خوبی ندارد و سیستم تعلیق و گیربکس آن می تواند روی اعصاب شما راه برود.

کیا موهاوی یک کابین بسیار ساده و جادار دارد ولی سواری و تکان های عرضی این خودرو می تواند راننده و سرنشینان را بسیار آزار دهد.

کیا موهاوی

رقیب

رقیب اصلی این خودرو هیوندای وراکروز است. باید بگوییم که هر دو این خودروها در سال خود جزء شاهکارهای صنعت کره بودند و نمی توان تفاوت زیادی را بین این دو رقیب پیدا کرد.

حتماً بخوانید: چرا هیوندای وراکروز در بین مردم ایران طرفدار دارد؟

ارزش خرید

تامین قطعات و مصرف بنزنین بالا از دلایلی است که می تواند ارزش خرید این خودرو را پایین بیاورد. سواری نسبتاً بد، سیستم تعلیق بد، عملکرد ضعیف گیربکس و … می تواند دلایل خوبی برای نخریدن این خودرو باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }