طرز تهیه کته پلو زعفرانیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کته پلو زعفرانی

کته پلو زعفرانی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و راحت است و شما برای پخت نیاز به صرف زمان زیادی ندارید و در کمترین زمان ممکن می توانید این غذای خوشمزه را در منزل خود بپزید .

مواد لازم برای کته پلو زعفرانی

۳ پیمانه برنج

یک عدد سینه مرغ و یک عدد ران مرغ

زعفران

نمک

روغن

پیاز

طرز تهیه کته پلو زعفرانی
طرز تهیه کته پلو زعفرانی

مرحله اول

در مرحله ی اول مرغ را با یک عدد پیاز نگینی شده ، زعفران و روغن تفت می دهیم . بعد یک استکان آب به آن اضافه می کینم . سپس با شعله ی ملایم مقداری مرغ ها را می پزیم . توجه داشته باشید که پخت مرغ دو بار انجام می گیرد ، یک بار در مرحله اول و یک بار هم در مرحله دوم .

حتماً بخوانید : طرز تهیه ترشی یا دسر انگور شانی

مرحله دوم

برنج را بعد از شستن بر روی مرغ ها می ریزیم ، طوری که مرغ ها توسط برنج پوشانده شوند . بعد مقداری آب ، نمک و روغن به برنج اضافه می کینم . سپس مقداری زعفران دم کرده را به روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم برنج در شعله ی ملایم دم بکشد .

حتماً بخوانید : طرز تهیه ادویه پلو

مرحله سوم

در این مرحله ته دیگ شما که شامل برنج و مرغ است ، به صورت طلایی قرمز در آمده و غذای شما آماده است . شما می توانید غذای خود را در یک دیس سرو کنید و با زرشک ، خلال پسته و خلال بادام دیس خود را تزیین کنید .

حتماً بخوانید : طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

نکات مهم

آب برنج باید به اندازه ای باشد که برنج شما خمیر نشود و مواظب باشید که ته دیگ شما که شامل مرغ هم هست نسوزد و حالت طلایی و زعفرانی خود را حفظ کند .

امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }