آیا به سلامت موی سر خود در فصول سرد سال اهمیت می دهید؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

سلامت مو در زمستان

زمانی که از فصل تابستان و مضرات نور خورشید فاصله می گیریم و به فصل تازه ای به نام پاییز و زمستان نزدیک می شویم باید به این موضوع توجه کنیم که در فصل پاییز و زمستان شاید موی سر شما از آفتاب در امان باشد، ولی خطرهای جدی دیگری می تواند سلامت موی شما را تهدید کند. در این فصل به دلیل سردی هوا و رطوبت کم موهای شما خشک شده و یک حالت شکننده به خود می گیرد و رطوبت خود را از دست می دهد. این همان خطر جدی است که در زمستان موهای شما را مورد هدف قرار می دهد.

حال زمان آن رسیده است که شما برای سلامت موی سر خود برنامه ریزی جدیدی کنید تا موهای خود را در برابر خطرات احتمالی فصل زمستان در امان نگه دارید.

سلامت مو در زمستان
سلامت مو در زمستان

روغن زیتون یک مرطوب کننده

شما در این فصل برای سلامت موی خود احتیاج به رطوبت رسانی کافی به موی خود را دارید. حال روغن زیتون به کمک شما آمده تا موهای خود را به شیوه ی کاملاً طبیعی مرطوب کنید.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

کافی است شما چند قاشق مرباخوری روغن زیتون را حرارت دهید و بگذارید تا گرم شود و بعد به واسطه دستان خود کف سر و موهای خود را با روغن زیتونی که گرم کرده اید ماساژ دهید. این عمل باعث می شود فولیکول های موی شما تغذیه کنند و جریان خون در سر شما بیشتر شود و رطوبت موی شما حفظ شود. این کار باعث تقویت و رشد موی شما می شود و به شما اجازه می دهد تا رطوبت موی شما کاملاً حفظ شود.

سلامت مو در زمستان
سلامت مو در زمستان

خشک کردن موی بعد از استحمام

اکثر ما برای خشک کردن موی خود از حوله یا سشوار استفاده می کنیم. حال موضوعی که شما برای سلامت موی خود باید هنگام خشک کردن موی خود رعایت کنید این است که هنگام سشوار کشیدن سعی کنید درجه حرارت آن را در پایین ترین حالت ممکن قرار دهید و از فاصله ی ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر اقدام به خشک کردن موی خود کنید. توجه داشته باشید که از قرار دادن سشوار بر روی حالت خنک بسیار خودداری کنید، زیرا این کار باعث خشک شدن موی شما و باعث از بین رفتن رطوبت موی شما می شود.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح سشوار کشیدن مو

شیوه ی صحیح خشک کردن مو با حوله هم به این صورت است که شما نباید هنگام خشک کردن موی خود از حرکات عرضی و طولی استفاده کنید، زیرا اصطکاک باعث صدمه رسیدن به موی شما می شود. باید سعی کنید با بستن و ضربه زدن حوله به موی خود اقدام به خشک کردن موی خود کنید.

شوره سر

در این فصل خشکی موی سر شما را بسیار تهدید می کند و این موضوع باعث می شود که شوره سر و تحریک پوست در کمین شما قرار گیرد. بهترین راه برای پیشگری از این دست موارد زیان آور مو استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا نارگیل است که می تواند رطوبت موی شما را حفظ کند و شما را از شوره سر در امان نگه دارد.

سلامت مو در زمستان
سلامت مو در زمستان

شستن مو

در این فصل سعی کنید موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید تا چربی موی شما حفظ شود. این شیوه شستشو باعث می شود موهای شما در این فصل براق و صاف دیده شود. توجه داشته باشید که استفاده از نرم کننده در این فصل می تواند شما را در سلامت موی خود بسیار کمک کند.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

شانه زدن مو

موخوره یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که در این فصل برای موی افراد پیش می آید، برای همین موضوع سعی کنید در این فصل از شانه های منافذ دار استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }