بررسی مشخصات پورشه ۹۱۱؛ از معایب تا مزایای پورشه ۹۱۱ در ایران بدانیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ یا شاهکار صنعت آلمان که توانست در دورانی که واردات خودرو به ایران آزاد بود به ایران راه پیدا کند و توانست خود را به خوبی در جمع خودروهای لوکس اسپرت جا کند. حال بعد از واردات نسل ششم این خودرو به کشورمان و استقبال خوب نسل جوان از این خودرو باعث شد که نسل هفتم این خودرو هم توسط شرکت معین موتور وارد ایران شود.

تیم خودرویی تکامگ امروز قصد دارد یک خودرو اسپرت لوکس مشهور دنیا را برای شما معرفی کند و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

porsche 911

طراحی ظاهری ۹۱۱

یک نکته بسیار جالب در طراحی پورشه ۹۱۱ این است که طراحی اولیه آن از خودروی فولکس واگن بیتل الهام گرفته شده است. آنقدر این شباهت بین این دو خودرو زیاد است که بعضی از ماشین بازها ۹۱۱ را به بیتل بزک شده خطاب می کنند.

اگر به طراحی خودروهای کمپانی پورشه نگاهی بی اندازید متوجه یک هماهنگی ظاهری بین تمام محصولات آن می شوید. پس شما با خودرویی سر و کار دارید که طراحی ظاهری آن بر یک اصل خاصی انجام می شود و هیچ زمانی از این اصل طراحی دور نمی شود.

چراغ های قورباغه ای معروف، خطوط منحنی بسیار ملایم در بدنه، جلو پنجره مناسب با ابعاد خودرو و فاصله محوری کم باعث شده است که این خودرو بسیار چهره اسپرت داشته باشد.

porsche 911

امکانات رفاهی

هر زمان که نام پورشه می آید، کابین هواپیما در ذهن آدمی شکل می گیرد و ناخودگاه شما از کابین پورشه یک تصویر فضایی در ذهنتان شکل می گیرد. کابین این خودرو هم از این روند طراحی پیروی کرده است و می شود یک طراحی فضایی را از این خودرو دریافت کرد. البته که موضوع کابین هواپیما بیشتر در مورد پورشه پانامرا صدق می کند.

پس با این تفاسیر شما با خودرویی سر و کار دارید که از امکانات رفاهی بالایی برخوردار است و می شود گفت با اینکه این خودرو کاملاً اسپرت است ولی شما در حد یک خودروی سدان از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستید. واقعاً در کمتر خودروی اسپرتی می شود رعایت چنین موضوعی را دید.

porsche 911

کابین و سواری

این خودرو را بیشتر به خاطر موتوری که دارد به موشک زمین به زمین می شناسند. موتور ۳.۸ لیتری این خودرو می تواند یک شتاب بسیار فوق العاده را برای شما به ارمغان بیاورد و شما را با اسب بخاری که تولید می کند شگفت زده کند.

اگر بخواهیم سواری این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که شما با یک خودروی کاملاً اسپرت سر و کار دارید، پس توقع یک کابینی با سواری نرم و آرام را نباید داشته باشید. البته باید بگوییم که همین سواری ۹۱۱ است که توانسته آن را اینقدر در بین مردم مشهور کند.

porsche 911

رقیب پورشه ۹۱۱

رقیب های جدی پورشه ۹۱۱ در ایران مازراتی گرن کبریو، مازراتی گرن توریسمو، بی ام و سری ۶ و بی ام و i8 هستند. باید بگوییم که هر پنج خودرو جزء ماشین های پر استهلاک به حساب می آیند و سبک رانندگی هر کدام از آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است.

porsche 911

ارزش خرید

هزینه نگهداری بسیار بالا، مشکل تأمین قطعات و حساسیت بسیار بالای پیشرانه ی بنزین می تواند از ارزش خرید این خودرو در کشورمان بکاهد و می شود گفت خرید این خودرو برای افرادی که بسیار پولدار هستند می تواند گزینه ی خوبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }