فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسانزمان مطالعه : ۳ دقیقه

فواید نوشیدن آب

حتماً شنیده اید که می گویند ۵۰ الی ۷۰ درصد وزن بدن ما را آب تشکیل داده است و مهمترین تغذیه برای بدن انسان آب است . آب را می توان به عنوان بهترین رژیم غذایی سالم دانست که انسان با نوشیدن آن می تواند به دفع سموم بدن خود ، گردش خون بهتر ، حفظ سلامت دستگاه گوارش ، سلامت پوست و مو و … کمک بسیار زیادی کند .

حال این ماده شگفت انگیز به شیوه های بسیار راحت و متداول مانند تنفس ، تعریق و ادرار از بدن ما خارج می شود و ما برای جبران این مسئله می توانیم به راحتی با نوشیدن آب در شبانه روز خود ازبه سلامت بدن خود و از هدر رفتن آب بدن خود کمک بسیار زیادی کنیم .

فواید نوشیدن آب
فواید نوشیدن آب

چه میزان آب باید بنوشیم ؟

اکثر ما شنیده ایم که باید در روز هشت لیوان آب بنوشیم تا آب مورد نیاز بدنمان تغذیه شود . باید بگوییم نوشیدن آب برای هر فرد و هر جنسیتی متفاوت است و نمی تواند گفت که هشت لیوان آب در روز برای هر سیستم بدنی کافی است .

حتماً بخوانید : فواید عجیب جویدن آدامس

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهیم ، باید بگوییم که خانم ها باید در روز ۲ لیتر آب بنوشند و آقایان هم ۲.۵ لیتر در روز باید آب بنوشند . به نوع ساده هر خانم در روز هشت لیوان آب و هر مرد در روز باید ۱۰ لیوان آب بنوشد .

حال موضوع ورزش ، آب و هوای گرم ، فعالیت بدنی زیاد در روز ، تغییر فصول سال ، بیماری های اسهال و استفراغ و شیر دهی به فرزند باعث می شود بعضی از افراد در روز به میزان بیشتری آب بنوشند تا سلامت بدن خو را حفظ کنند .

فواید نوشیدن آب
فواید نوشیدن آب
حتماً بخوانید : میزان خواب کافی برای بدن

آیا فقط نوشیدن آب برا هیدراته ماندن بدن کافی است ؟

در جواب این سوال باید بگوییم که فقط نوشیدن آب برای هیدراته ماندن بدن کافی نیست و شما باید در کنار نوشیدن آب از سبزیجات ، میوه ها ، دمنوش ها و نوشیدنی ها در کنار وعده های غذایی خود استفاده کنید . البته باید به این نکته اشاره کنید که آب موجود در وعده های غذایی شما جزء همان ۸ الی ۱۰ لیوان نوشیدن آب در روز محسوب می شود و شما نیازی نیست که حتماً آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند .

فواید نوشیدن آب برای پوست
فواید نوشیدن آب برای پوست

فواید نوشیدن آب برای پوست

یکی از فواید نوشیدن آب سلامت پوست شما است که اگر این موضوع را رعایت کنید می تواند پوستی بدون چین و چروک و روشن داشته باشید . باید گفت آب مانند یک مرطوب کننده برای پوست عمل می کند و باعث می شود پوست شما از خشکی در امان باشد .

حتماً بخوانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

آب برای رژیم لاغری

از فواد نوشیدن آب برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند این است که این افراد می توانند هر زمانی که احساس گرسنگی کردن به جای خوردن غذا از آب استفاده کنند و اشتهای خود را به وسیله ی آب کنترل کنند . باید بگوییم که بدن شما در این مواقع فرق گرسنگی و تشنگی را نمی تواند تشخیص دهد .

سعی کنید حتماً قبل از وعده های غذایی خود یک لیوان آب بنوشید تا در زمان مصرف غذا میل کمتری داشته باشید و کمتر غذا بخورید .

آب برای رژیم لاغری
آب برای رژیم لاغری
حتماً بخوانید : خواص عجیب گلاب

سلامت کلیه ها

نوشیدن آب باعث می شود که در در کلیه های شما خون جریان بهتری داشته باشد و مواد مضر و سموم را دفع کند . توجه داشته باشید که هر زمان ادرار شما تیره و پر رنگ بود ، بدن شما به بی آبی مواجه است و شما حتماً برای درمان این مسئله باید آب بنوشید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }