چگونه زندگی با شور و نشاط داشته باشیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

زندگی شاد

قدر این لحظه های کوتاه را بدانید و عصاره ی هر لحظه را بگیرید. این لحظه بزودی خواهد مرد و خوب یا بد دیگر به همان شکل برنخواهد گشت. اکثر ما در زندگی به دنبال به شور و نشاط هستیم، ولی نمی دانیم کجا آن را پیدا کنیم. باید بگوییم ساختن لحظات خوب زندگی بر عهده شما است و این شما هستید که می توانید تصمیم بگیرید که زمان های زندگی خود را چگونه بگذرانید.

خوبی زمان این است که شما می توانید بر چگونه گذشتن آن کاملاً حاکمیت داشته باشید. باید بگوییم آزار دهنده ترین کاری که یک انسان می تواند با خود انجام دهد این است که به زمان اجازه حاکمیت دهد و آن زمانی است که زندگی انسان تباه شده و دیگر نمی شود برای آن کاری کرد.

فکر کردن در مورد خود

ما مسئول نیستیم که به دیگران ثابت کنیم چه کسی هستیم. مسئولیت و وظیفه ما فقط این است که همان کس باشیم. کارهای شما نشان دهنده ی شخصیت شما است و واقعیت شما همان است که ظاهر می شود. مردم حق دارند که هر طور دلشان خواست فکر کنند، اما لازم نیست هر طور فکر کردند، همان طور هم باشد.

بعضی انسان ها را دیده ایم که برای خود زندگی نمی کنند، بلکه برای دیگران زندگی می کنند و جالب این است که از این موضوع بسیار خوشنود هستند. افرادی را دیده ایم که به خاطر نگاه و طرز تفکر افراد دیگر زندگی خود را آن طور که دوست دارند پیش نمی برنند و از یک زندگش شاد فاصله گرفته اند.

زندگی شاد

با خود مهربان باشیم

خوب است که مراقب خود باشیم. خوب است که نسبت به خود مهربان باشیم. اگر با خویشتن دلسوزانه رفتار کنیم، دیگر از دیگران توقع دلسوزی نخواهیم داشت. اگر با خود مهربان باشم، اعتماد به نفس، مثبت اندیشی و اطمینان ما افزایشی می یابد.

تا به امروز به این موضوع فکر کرده اید که نسبت به خود چه مقدار دلسوز هستید. در پاراگراف بالا یک جمله قشنگ گفته شد و آن این بود که اگر با خویشتن دلسوزانه رفتار کنیم، دیگر از دیگران توقع دلسوزی نخواهیم داشت.

حتماً بخوانید: ویژگی زوج های موفق؛ چه زوج هایی در زندگی خوشبخت می شوند؟

همیشه زندگی شاد وجود ندارد!

ناملایمات، موثرترین آموزگار زندگی است. هنگام بروز مشکلات باید شاد و شکرگزار باشیم، نه از این جهت که رنج بردن خوب است، بلکه به خاطر پیامدهای خوبی که دارد.

درس گرفتن از ناملایمات باعث می شود، هیچ موانعی در زندگی نتواند بر ما غلبه کند و آن زمانی است که ما می توانیم کسب افتخار کنیم و از رنجی که در زمان های سختی کشیده ایم، خشنود باشیم.

زندگی بالا و پایین دارد، آن فردی موفق می شود و به یک زندگی شاد دست پیدا می کند که از پایین زندگی لذت ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }