آیا BMW Z4 می تواند انتخاب خوبی برای داشتن یک ماشین اسپرت باشد؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی ام و Z4

یکی از خودروهای رودستر ایران که در بین جوانان طرفدار بسیار زیادی دارد، بی ام و Z4 است. این نسل از این خودرو در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ تولید شد و ما به لطف شرکت پرشیا خودرو این ماشین را در جمع خودروهای اسپرت خود داریم. می شود گفت Z4 جز اولین خودروهای دو در سقف متحرکی بود که توانست خود را در بین کسانی که خودروهای اسپرت دوست دارند به خوبی معرفی کند و از مشتری نسبتاً بالایی برخوردار باشد.

BMW Z4

طراحی ظاهری

اگر کمی در دنیا خودرو سفر کرده باشید، حتماً اصطلاح بچه کوسه را که لقب بی ام و Z4 است را شنیده اید. دلیل این لقب به خاطر الهام گیری از کوسه برای طراحی بدنه ی این خودرو است که بسیار تشابه به کوسه دارد. شما در نگاه کلی به بدنه این خودرو کاملاً متوجه الهام گیری از کوسه می شوید و این امر باعث شده که طراحی ظاهری این خودرو در ذهن ما به عنوان یک خودروی اسپرت شکل ببندد.

BMW Z4

امکانات رفاهی

شاید بسیاری از شما فکر کنید که به خاطر رودستر بودن خودرو شما از امکانات رفاهی مناسبی در این خودرو برخوردار نیستید و کاملاً شما با یک خودرو اسپرت سر و کار دارید. باید بگوییم که مهندسان کمپانی بی ام و نگذاشته اند که چنین طرز فکری در بین مشتریان ورود پیدا کند و با گذاشتن امکانات رفاهی بسیار عالی برای این خودرو مانع از ایجاد طرز فکر بد نسبت به امکانات رفاهی بی ام و Z4 شده اند.

BMW Z4

کابین  و سواری

لقبی که به این خودرو داده اند، لقب اسپرت بوده است. پس شما نباید در این خودرو توقع یک سواری بسیار نرم و نداشتن تکان های طولی و عرضی در کابین را داشته باشید. البته باید بگوییم که سواری این خودرو در حالت معمولی و درون شهری زیاد خشک نیست و اگر شما کمی بازی با پدال گاز را در این خودرو یاد بگیرید، می توانید یک رانندگی بسیار لذت بخش را به خود هدیه دهید.

متریال استفاده شده در کابین این خودرو همانند دیگر محصولات بی ام و از کیفیت بسیار بالایی برخودار است و تنها موردی که کمی آلمانی بازها را آزار می دهد، طراحی داخل کابین است که زیاد برایشان خوشایند نمی آید.

BMW Z4

رقیب

پورشه باکستر رقیب اصلی این خودرو در ایران است، ولی این رقیب از سال ۲۰۱۷ دیگر رقیبی به نام بی ام و Z4 نداشت و همین موضوع باعث شد که تفاوت قیمتی بین این دو محصول آلمانی بسیار زیاد شود.

حال اگر بخواهیم بین پورشه باکستر نسل قدیم و Z4 خودرویی را انتخاب کنیم، به سراغ کمپانی بی ام و می رویم، زیرا وجود نمایندگی معتبر و تأمین قطعات باعث شده است که خرید Z4 عقلانی تر از باکستر باشد. البته که بی ام و سری ۲ هم می تواند رقیب خوبی برای این خودرو در ایران باشد.

BMW Z4

ارزش خرید

تنها موضوعی که می تواند از ارزش خرید این خودرو بکاهد، استهلاک بسیار بالای آن است که کمی می تواند صاحب خود را آزار دهد. توجه داشته باشید که برای خرید این خودرو باید به سراغ نسخه های کم کارکرد بروید تا موضوعاتی مانند استهلاک شما را آزار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }