رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتونزمان مطالعه : ۴ دقیقه

درمان وزی مو با روغن زیتون

وزی مو یا خشکی مو ، اصطلاحی برای افرادی که موهای بسیار خشک و شکننده دارند . حال ماده ای طبیعی به نام روغن زیتون به کمک این افراد آمده است و توانسته مشکل وزی مو و شکنندگی موهای آن ها را درمان کند .

یکی از نرم کننده های طبیعی مو روغن زیتون است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان در خود است و استفاده از آن می تواند رطوبت رسانی به مو را افزایش دهد و باعث تقویت کوتیکول ها ساقه مو می شود .

در ادامه مطلب شما را با چند ماسک خانگی طبیعی که به واسطه روغن زیتون تهیه می شود ، آشنا می کنیم تا شما به واسطه آن ها وزی موی خود را درمان کنید .

ماسک روغن زیتون
ماسک روغن زیتون
حتماً بخوانید : انتخاب رنگ مو به کمک تناژ پوستی

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن نارگیل منبع خوب اسیدهای چرب است که می تواند کمک زیادی در آبرسانی موی سر کند . شما با استفاده از روغن نارگیل می توانید تا حد زیادی برای مو خود پروتئین جذب کنید و از دست دادن آن ها جلوگیری کنید .

طرز استفاده از ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب می کنید و اجازه می دهید که بر روی گاز حرارت ببیند . سپس محلول بدست آمده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی سر خود ماساژ دهید و بعد از انجام این عمل موهای خود را به واسطه ی یک حوله داغ ببندید و اجاز دهید موهایتان ۳۰ دقیقه استراحت کند . حال بعد از استراحت موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات شستشو دهید و اجازه دهید به طور طبیعی موهایتان خشک شود .

توجه داشته برای اثر بخشی بیشتر از این ماسک هفته ای دوبار استفاده کنید تا وزی و خشکی موی شما درمان شود .

حتماً بخوانید : کراتینه مو یک زیبایی محدود برای موهای وز و مجعد

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ

قدیمی ها به خواص تخم مرغ برای موی سر خود بسیار اعتقاد داشتن و این امر باعث شده بود که شامپویی به نام شامپوی تخم مرغی تولید شود . حال دلیل اصرار قدیمی ها برای استفاده از تخم مرغ به خاطر نرم شدن موهای آن ها بود . باید بگوییم که زرده تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و ترکیب آن با روغن زیتون می تواند شما در درمان خشکی و وزی مو کمک بسیار زیادی کند .

طرز استفاده از ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ

دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری ترکیب کنید و محلول بدست آمده را از صافی بگذرانید . حال محلول را که از صافی گذرانده اید به موهای خود آغشته کنید و با یک کلاه بپوشانید . اجازه دلیل موهایتان تا یک ساعت استراحت کند و سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات شستشو دهید و اجازه دهید تا موهایتان خشک شود .

توجه داشته باشید که برای اثر بخشی بیشتر این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید.

ماسک روغن زیتون
ماسک روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و لیموترش

لیموترش حاوی بسیار زیادی از ویتامین C در خود است و می تواند شما را برای داشتن موهای سالم و رشد موهای تازه کمک بسیار زیادی کند . باید بگوییم که لیموترش می تواند خشکی های شدید مو را درمان کند .

حتماً بخوانید : مراقبت از موهای بلند

طرز استفاده از ماسک روغن زیتون و لیموترش

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دوقاشق غذاخوری ترکیب کنید و محلول بدست آمده را به کمک یک کلاه حمام به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بر روی سرتان بماند . سپس موهای خود را به وسیله ی یک شامپوی ضد سولفات بشویید و اجازه دهید تا خشک شود .

توجه داشته باشید که برای اثر بخشی این عمل شما باید ۱ بار در هفته این کار را انجام دهید .

ماسک روغن زیتون
ماسک روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و عسل طبیعی

عسل طبیعی یک از بهترین مواد طبیعی برای رطوبت رسانی به موی سر است و می شود گفت این ماده طبیعی بهترین دوست ساقه ی مو سر شما است . حال ترکیب عسل با روغن زیتون می تواند شما را از شر خشکی و شکنندگی مو خلاص کند و به شما موهای زیبایی را هدیه دهد .

حتماً بخوانید : آیا رنگ مو برای خانم ها ضرر دارد ؟

طرز استفاده از ماسک روغن زیتون و عسل طبیعی

قبل از شروع هر کاری باید شما موهای خود را شستشو دهید تا موهایتان از رطوبت کافی بر خوردار باشد . حال نصف یک فنجان را از عسل طبیعی و یک چهارم همان فنجان را با روغن زیتون پر کنید و به واسطه یک قاشق غذاخوری این دو ماده را ترکیب کنید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه داخل مایکروویو گذاشته تا حرارت ببیند .

حال ماده بدست آمده را با موی سر خود آغشته کنید و موی خود را با یک کلاه حمام به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید و بعد از آن موهای خود را با یک شامپوی ضد سولفات بشورید و اجازه دهید موهایتان خشک شود .

برای اثر بخشی بیشتر این عمل سعی کنید هفته ای یکبار این کار را انجام دهید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }