از فواید آلوئه ورا برای پوست و مو چه می دانید؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

فواید آلوئه ورا

اگر در خیابان های شهر خود قدم زده باشید حتماً کنار عطاری ها برگ آلوئه ورا را مشاهده کرده اید. خواص آلوئه ورا باعث شده است که این برگ در هر زمان در دسترس همه ی مردم برای خرید آن باشد. حال دلیل اشتیاق مردم برای خرید این گیاه سوال بسیاری از ما است و دوست داریم حتماً پاسخ آن را بدانیم.

در ادامه مطلب تیم سلامت تکامگ مقاله ای را تهیه کرده است تا شما با خواص آلوئه ورا آشنا شوید و امیدورا هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا
حتماً بخوانید: کراتینه مو یک زیبایی محدود برای موهای وز و مجعد

خواص آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا را به نوعی یک ماده پروتئینی برای مو می شناسند و همانند یک ماده کراتینی برای مو عمل می کند. این موضوع باعث می شود که موهای شما با استفاده از این گیاه درخشان و نرم بشود و موهای کهنه شما را ترمیم کند.

آلوئه ورا باعث ایجاد گردش خون در سر می شود و باعث می شود موهای جدید در سر شما رویش کنند و موهای کهنه شما ترمیم شود.

حتماً بخوانید: آیا از خواص بی نظیر گلاب برای بدن خبر دارید؟

برای استفاده از آلوئه ورا برای مو کافی است ژل داخل آلوئه ورا خارج کرده و در درون یک مخلوط کن بی اندازید و سپس آن را از یک صافی بگذرانید، تا زمانی که به یک ماده ی آبی شکل دست پیدا کنید. ماده بدست آمده را داخل یک بطری اسپری بریزید. حال می توانید به راحتی از این ماده برای موی سر خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اسپری را داخل یخچال گذاشته و سعی کنید هر برگ آلوئه ورا را در مدت یک هفته الی دو هفته استفاده کنید، زیرا پس از این زمان آلوئه ورا بوی آزار دهنده به خود می گیرد و کمی استفاده از آن ناخوشایند می شود.

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا

درمان آفتاب سوختگی

یکی از خواص با ارزش این گیاه آنتی اکسیدان موجود در آن است و این موضوع سبب شده است آلوئه ورا یک مرطوب کننده و یک ماده ضد التهابی برای زخم ها و آفتاب سوختگی  باشد.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

شما برای انجام این کار کافی است ژل آلوئه ورا خارج شده از گیاه را مخلوط کنید و داخل یک قالب یخ بریزید و آن را فریز کنید و سپس ماده فریز شده را به محل آفتاب سوختگی مالش دهید.

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا
حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

از بین بردن آکنه

بسیاری از مردم از وجود آکنه و جوش سر سیاه در صورت خود بیزار هستند و دوست دارند با یک راه حل قطعی از این باکتری خلاص شوند. حال آلوئه ورا به کمک این افراد آمده است و منافذ پوستی آن ها را عاری از میکروب و باکتری کرده است و از تجمع چربی و بزرگی منافذ پوستی جلوگیری کرده و به این افراد پوستی زیبا هدیه داده است.

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا
حتماً بخوانید: سفیداب یک لایه بردار و پاکسازی کننده پوست

یک لایه بردار پوستی

اگر شما به دنبال یک اسکراب خانگی و ارزان قیمت برای پوست خود هستید، می توانید مقداری آلوئه ورا را با شکر و لیموترش ترکیب کنید و ماده به دست آمده را بر روی صورت خود ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست شما از بین برود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }