سفیدآب؛ یک لایه بردار و پاکسازی کننده پوستزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سفیدآب

در قدیم مردم برای لایه برداری و پاکسازی پوست خود از سفیدآب استفاده می کردند. حال امروزه با وجود اسکراب ها و لایه بردارهای شیمیایی کمتر کسی به سراغ روشور می رود. باید گفت با گذشت سالینان دراز از قدمت سفیدآب هنوز این ماده آرایشی جزء بهترین لایه بردارهای پوست محسوب می شود و می توان گفت سفیدآب یا روشور بهترین گزینه برای پاکسازی پوست بدن است.

پاکسازی پوست

چرا باید پوست بدن را لایه برداری کنیم؟

شاید شما در صورت خود جوش سر سیاه و آکنه داشته باشید و دلیل این جوش ها را تغذیه خود یا نوع پوست خود می دانید. باید بگوییم که بسیاری از این آکنه ها به دلیل انباشته شدن لایه های مرده یا پوست کهنه است که می توان به سادگی با یک لایه بردار ساده آن ها را از بین برد.

پوست بدن هم همانند پوست صورت احتیاج به لایه برداری دارد و تنها راه روشن تر کردن آن پاکسازی است. حال شما می تواند عمل پاکسازی را تنها با یک روشور و یک کیسه انجام دهید و نیاز به هزینه های کلان نیست.

سعی کنید این عمل را هر چند وقت یکبار انجام دهید تا پوست شما تازه شود و تنفس کند.

حتماً بخوانید: جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوست

جلوگیری از تعریق زیاد

تعریق بیش از حد امروزه باعث شده است بسیاری از افراد از دئودورانت های مختلفی استفاده کنند و هزینه های زیادی بابت این موضوع تقبل کنند. شما می توانید سفیدآب را به محل هایی که تعریق شما بیش از حد است بمالید و با دستان خود ماساژ دهید. اگر این عمل را به طور مداوم انجام دهید، حتماً شاهد کاهش تعریق بدن خود می شوید.

پاکسازی پوست

از بین بردن جوش های صورت

یکی از دلایل کاهنده زیبایی صورت انسان ها جوش و آکنه ها هستند. حال اگر شما هم جزء این دست از افراد هستید، می توانید با ترکیب گلاب و سفیدآب خمیری به دست آورید و به صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس بعد از مدتی کوتاه صورت خود را آبکشی فرمایید. این عمل می تواند صورت شما را پاکسازی کرده و PH صورت شما را تنظیم کند و نگذارد چربی ها اضافه صورت باعث ایجاد آکنه و جوش شود.

حتماً بخوانید: خواص گلاب بر روی پوست صورت

کرم ضد آفتاب

روشور یک ضد آفتاب

اشعه ی خورشید می تواند زیان های بسیاری را به صورت شما تحمیل کند و شما را دچار بیماری ها پوستی کند، حال شما می تواند با استفاده مداوم از سفیدآب از این موضوع جلوگیری کنید. می شود گفت سفیدآب به نوعی کار ضد آفتاب را برای پوست صورت انجام می دهد.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

پر کننده ی صورت

اگر شما از جای جوش ها و زخم های قدیمی صورت خود ناراضی هستید، می توانید از روشور به عنوان یک پر کننده پوستی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که اگر صورتتان جوش دارد به هیچ عنوان سفیدآب را بر روی صورت خود مالش ندهید، زیرا باعث تحریک جوش ها و منتقل شدن عفونت به دیگر نقاط صورت خود می شوید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }