جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه پوستزمان مطالعه : ۳ دقیقه

یکی از شایع ترین مواردی که برای پوست صورت انسان ایجاد می شود ، جوش و آکنه پوستی است . جوش صورت می تواند به دلایل خاصی برای هر فرد به وجود بیاید و نمی توان گفت که آکنه و جوش صورت یک بیماری محسوب می شود ، بلکه طبیعت پوست صورت ما به اینگونه است . پس نباید هنگام دیدن آکنه در پوست صورت یکدیگر ابراز تنفر کنیم ، زیرا جوش های پوستی برای تمامی صورت ها اتفاق می افتد .

حال بسیاری برایشان این سوال پیش می آید که چگونه از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست صورت جلوگیری کنند ؟

تیم پوست و مو تکامگ امروز مطلبی را تهیه کرده است تا بتواند پاسخ این سوال شما را بدهد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

جوش و آکنه
جوش و آکنه

جوش و آکنه در دوران بلوغ

ترشح هورمونی به نام تستوسترون در زمان بلوغ باعث تجمع ترشحات غدد چربی شده و این موضوع سبب می شود که در صورت یا بدن شما جوش های سر سیاه و سر سفید به وجود آید .

حال موضوعی که باعث تشدید این آکنه می شود ، این است که شما می خواهید با دستان خود این جوش ها را از صورت و بدن خود خارج کنید . باید بگوییم که بدترین کاری که یک فرد می تواند انجام دهد این است که جوش های پوست خود به طور غیر طبیعی از بین ببرد . دست کاری آکنه و جوش می تواند باعث ایجاد منتشر شدن عفونت و ایجاد زخم شود . شما باید بگذارید که جوش های صورتتان به طور طبیعی از بین برود و با رعایت نکات بهداشتی به درمان آن تسریع ببخشید .

حتماً بخوانید : ریزش موی سر در تابستان

رژیم غذایی

در بسیاری از مقالات خوانده اید که غذاهای چرب و خوراکی ها شکلاتی باعث تشدید و اجاد آکنه در پوست می شود . ولی امروزه دکتران به نتیجه ای رسیده اند که مواد غذایی مثل شکلات هیچ تاثیری در جوش و آکنه پوست ندارد . البته باید بگوییم که اگر احساس می کنید که با خوردن و تغذیه خوراکی باعث تشدید آکنه و ایجاد جوش در پوست خود می شوید حتماً از خوردن آن ها خود داری فرمایید .

جوش و آکنه
جوش و آکنه

شستشوی صورت

شستشوی صورت با صابون های ضد آکنه و ضد باکتری می توان شما را از ایجاد جوش و درمان جوش کمک بسیار زیادی کند . شما می تواند عمل شستشو را در روز دو بار تکرار کنید تا آلودگی های صورتتان پاک شود .

حتماً بخوانید : علت تعریق زیاد بدن

البته به این نکته توجه کنید که اگر پوست چرب دارید ، نباید در شستشوی صورت خود زیاده روی کنید ، زیرا شستشوی بیش از حد صورت های چرب می تواند باعث تشدید جوش و آکنه شود .

جوش و آکنه
جوش و آکنه

 آفتاب

نور خورشید یکی از مضر ترین مواردی است که می تواند زیبایی پوست شما را نشانه بگیرد . تنها راهی که می توانید پوست صورت خود را از اشعه های مضر نور خورشید درمان نگه دارید ، استفاده از کرم ضد آفتاب است . شاید بسیاری از شما بر این باور باشید که کرم ضد آفتاب را باید در روزهای تابستان و بیرون از منزل استفاده کنید . باید بگوییم که شما کاملاً در اشتباه هستید و استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب را نمی دانید .

حتماً بخوانید : تاثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

مصرف صحیح کرم ضد آفتاب به این گونه است که شما در تمامی فصل ها ، وقتی که در منزل هستید ، روزهای ابری و … باید استفاده کنید . در کل شما برای داشتن یک صورت زیبا باید هر ۲ الی ۳ ساعت صورت خود را با ضد آفتاب مخصوص صورت خود مرطوب کنید .

جوش و آکنه
جوش و آکنه
حتماً بخوانید : داشتن یک چهره زیبا بدون آرایش

کرم شب

حتماً قبل از خواب صورت خود را پاکسازی کنید و از یک کرم شب مناسب پوست صورت خود استفاده کنید . این عمل باعث می شود پوست صورت شما تنفس و استراحت کند و تاثیر بسیار خوبی در زیبایی پوست صورت شما دارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }