چند نکته جالب در مورد فواید قهوه که تا به حال نمی دانستیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

فواید قهوه

به دانه های ریزی همانند گردو در داخل یک میوه مانند گیلاس، قهوه می گویند. این دانه ها معجزه ای برای انسان به شمار می آیند، معجزه ای که باعث هماهنگی عضلات و اعصاب است، معجزه ای که باعث کاهش آلزایمر می شود و ده ها معجزه دیگر که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم.

خواص قهوه

معجزه ای به نام قهوه

حرف از معجزه شد شاید بعضی ها فکر می کنند حتماً معجزه باید چیزی بزرگ باشد، نه این طور نیست. شمایی که دارید این مطلب را مطالعه می کنید این معجزه ای که ما درباره ی آن داریم حرف می زنیم فقط مقداری پودر قهوه و آب است و چیز دیگری نیست. اما همین دو مواد غذایی که خداوند به انسان ها داده است باعث چربی سوزی بدن، کاهش پف چشم، محافظت از کبد، مانع از آلزایمر، افزایش طول عمر، کاهش پارکینسون، کاهش سکته مغزی، شادی آور، دشمن سرطان، مبارزه با افسردگی، رشد مو، درمان نقرس و … می شوند.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه به ساده ترین و ارزان ترین روش در خانه

قهوه را چه زمانی باید بنوشیم

در مصرف قهوه باید توجه داشت که در قهوه میزان قابل توجهی کافئین وجود دارد برای همین سیستم بدن شما بعد از مدتی استفاده به کافئین عادت می کند و اگر به بدن شما کافئین نرسد احساس کسالت و ناآرامی به سراغتان می آید، پس از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنید.

یک نکته مهم این است که قهوه باعث بی خوابی می شود، پس شما باید سعی کنید قهوه خود را قبل از عصر میل بفرمایید زیرا بعد از این زمان باعث بی خوابی و یا بد خوابی شما می شود. البته درباره این موضوع در این لینک بیشتر توضیح داده ایم.

ارزش غذایی قهوه

قهوه فاقد قند، فیبر، کربوهیدرات است و دارای کمی چربی و پروتئین است.

در یک فنجان قهوه ویتامین هایی همچون: B1 ،B2 ،B3 ،B6 ،B9 ،E ،K، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی وجود دارد.

فواید قهوه

مضرات قهوه

اگرچه قهوه فواید بسیاری دارد ولی از مضرات آن نباید گذشت. مضراتی همچون پوکی استخوان، رفلاکس گوارشی، فشار خون بالا و کاهش جذب آهن را برای سیستم بدنی انسان به همراه دارد. حرف از پوکی استخوان شد، آیا می دانستید که شیر سبب پوکی استخوان می شود؟

در کل زیاده روی در خوردن هر نوع مواد غذایی صحیح نیست، پس با نوشیدن بیش از حد قهوه به سلامت بدن خود زیان می رسانید و با مصرف زیاد آن فوایدی را که بدن جذب خود می کند را از دست می دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }