چگونه شکم شش تکه داشته باشیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شکم شش تکه

بسیاری از افرادی که به جذابیت خود اهمیت می دهند همیشه برای پاسخ به سوال (چگونه شکم شش تکه داشته باشیم؟) دچار سردرگمی می شوند. شاید شما فکر کنید که برای داشتن یک شکم شش تکه فقط ورزش لازم است و موارد دیگر هیچ کمکی به شما نمی کنند. باید بگوییم ورزش در کنار تغذیه سالم شما را به یک شکم شش تکه می رساند.

امروزه با گسترش غذاهای فست فودی و چرب در بین مردم و استفاده بیش از حد از مواد غذایی ناسالم در خانه ها باعث شده است که بسیاری از افراد جامعه به مشکل چاقی و بد اندامی مواجه شوند. جالب این است که بسیاری از این افراد ورزش هایی چون بدنسازی می کنند ولی بدنشان فرم خوبی ندارد.

تیم سلامت تکامگ امروز قصد دارد چند نکته برای پاسخ (چگونه شکم شش تکه داشته باشیم؟) را به شما بدهد و امیدوار است این مطلب برای شما مفید واقع شود.

خواب کافی

حتماً بخوانید: میزان خواب کافی برای بدن

خواب کافی

خواب یکی از مهمترین عواملی است که شما را در داشتن یک شکم شش تکه کمک می کند. خواب کافی در شبانه روز باعث می شود شما چربی بیشتری را بسوزانید و هورمون های اشتهای بدن خود را کنترل کنید. باید بگوییم که بسیاری از هورمون های اصلی بدن انسان در خواب کنترل می شود و اگر شما از این موضوع غافل شوید، می توانید زیان های زیادی را به بدن خود تحمیل کنید.

سعی کنید در شبانه روز ۸ ساعت خواب کافی داشته باشید تا بدن شما بتواند در استراحت چربی های مضر خود را بسوزاند.

نوشیدن آب

حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

نوشیدن آب

نوشیدن آب به میزان کافی در روز می توانید سموم بدن شما را دفع کند. یک تفکر غلط این است که اکثر مردم فکر می کنند که آب بدن خود را می تواند فقط از آب خالص تامین کنند و به نوشیدنی و مواد غذایی آبدار دیگر احتیاجی ندارند. باید بگوییم مواد غذایی که در آن ها میزان قابل توجهی آب وجود دارد، می تواند شما را در تأمین آب مورد نیاز بدنتان را در طی روز کمک بسیار زیادی کند. توجه داشته باشید که شما با میل کردن غذاهای آبدار علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن، کمک بسیاری به تأمیم مواد معدنی بدن می کنید.

یکی از عواملی که باعث می شود شما چربی بیشتری را بسوزانید، این است که سعی کنید قبل از وعده ی غذایی شام خود آب بنوشید، تا در هنگام شام کمتر به غذا میل داشته باشید. این عمل باعث می شود شما کمتر شام بخورید و چربی بیشتری را در طی شب بسوزانید.

وعده های غذایی

اهمیت به وعده های غذایی

مهمترین وعده ی غذایی هر فرد صبحانه است و اگر این وعده غذایی به صورت صحیح تغذیه شود می تواند شما در داشتن یک شکم شش تکه کمک کند. سعی کنید وعده ی صبحانه ی خود را کامل میل فرمایید تا در طی روز احساس گرسنگی به شما دست ندهد.

وعده ناهار را جدی بگیرید و سعی کنید این وعده غذایی را در زمان صحیحی میل بفرمایید تا در هنگام شب و طی روز شما دیگر همانند ساعت های اولیه روز احساس گرسنگی نکنید.

حتماً بخوانید: مواد غذایی که باعث لاغری می شود

در آخر

افرادی را که می بینید یک شکم شش تکه دارند مطمئن باشید به تغذیه خود بسیار اهمیت می دهند و تنها ورزش حرفه ای نیست که به آن ها این فرم بدنی را داده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }