در ارتباط با دیگران مهارت داشته باشیمزمان مطالعه : ۴ دقیقه

در دنیای امروزه مهارت های ارتباطی در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و با پیشرفت علم روانشناسی این موضوع هر روزه دچار تغییر و تحول است . جهان ارتباطات بسیار تغییر کرده است و دیگر مانند دوران قدیم نیست و شما نمی توانید با مهارت های ارتباطی که در زندگی گذشته خود یاد گرفته اید ، امروزه زندگی خوبی داشته باشید .

در دنیای امروز لغت ها بیشتر از گلوله ها آدم می کشند و در بسیاری از مواقع لغت ها هستند که یک زندگی را زیبا و زشت می کنند . یک لغت می تواند آنقدر یک فرد را خشمگین کند که آن شخص دست به کارهای غیر عقلانی بزند و در مقابل آن یک لغت می تواند آنقدر در احساسات یک فرد حس خوب ایجاد کند که زندگی آن شخص و اطرافیان آن گلستان شود .

در ادامه مطلب شما را با چند مورد از مهارت های ارتباطی آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود .

مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی

کنترل خشم

رنج و فشار را تحمل کنید و در برابر خشم طرف مقابل واکنش نشان ندهید . هر قدر هم که طرف دچار احساسات شده باشد ، شما خونسرد باشید . خونسرد بودن در این مواقع مهمترین کاری است که شما می توانید این روزها در درون خود تمرین کنید و آنقدر این رفتار را در خود رویش دهید که کسی نتواند ریشه ی آن را از درون شما خارج کند .

اگر دیگران بتوانند شما را به خشم در آورند ، می توانند بر شما تسلط یابند . چرا باید به دیگران چنین قدرتی بدهید که در زندگی شما در این حد تأثیر بگذارند ؟ کمی به این جمله ای که گفتیم فکر کنید و در ذهن خود زمانی را به یاد آورید که کسی شما را خشمگین کرده بود.

حتماً بخوانید : چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

ما انسان ها در زمان عصبانیت خود بسیار راستگو می شویم و هیچ کنترلی بر روی زبان و سخن خود نداریم ، برای همین ممکن است سخنانی را بگوییم که اطرافیانمان را ناراحت کند و از آن بدتر این است که خود ما از رفتار خود پشیمان می شویم . بیاید نگذاریم دچار پشیمانی های این چنینی شویم و همیشه خود و اطرافیانمان را ناراحت نکنیم .

مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی

همه را به عنوان دوست بشناسیم

یکی از مهارت های ارتباطی خوب در این دوران این است که قبل از اینکه با کسی دوست شویم ، آن را به عنوان دوست خود بشناسیم و همانند یک دوست صمیمی با آن ها رفتار کنیم .

حتماً بخوانید : تجربه داشتن یک زندگی آرام

هیچ فردی در دنیا از دوستی و محبت بیزار نیست و همیشه همه ی مردم کره ی زمین از این موضوع استقبال نشان می دهند . کافی است در ارتباط خود با دیگران دوستی را فراموش نکنیم و ذات خود را جوری تربیت کنیم که غربیه ترین افراد دنیا در هنگام ارتباط با شما احساس دوستی داشته باشند .

مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی

عشق ورزیدن

در زندگی ما و در این جهان ، عشق پاسخ همه مشکلات است . عشق عملاً نیرویی است که ما را تا این جا رسانده است و این هم حقیقتی است که عشق موجب رهایی است .

در زندگی امروزه به ما آموخته اند که به دلیل مشکلات زندگی عشق به یکدیگر را فراموش کنیم و از این عمل زیبا در ارتباط با اطرافیانمان در زمان های خاص استفاده کنیم .

هر کدام از ما در زندگی خود عشقی را دنبال می کنیم و برای همین عشق رنج ها بسیاری را تحمل می کنیم . موضوع بحث اینجا است که چرا بعد از تمام شدن رنج ها و سختی ها دیگر به دنبال آن نیستیم و خود را به نوعی از آن دور می کنیم .

همه ی ما معتقدیم که ارتباط خوب با دیگران ، ارتباطی است که در آن به ما آرامش منتقل شود و ما را کمی از مشغله های ذهنیمان دور کند . مطمئن باشید ارتباطی که در آن عشق و محبت وجود نداشته باشد ، آرامش هم وجود خواهد داشت .

حتماً بخوانید : زندگی کردن زیباست اگر راه خوشبختی را بدانید

در آخر باید بگوییم که نیکی را بیابید ، در اطراف شما است . آن را بیابید و به معرض تماشا بگذارید . کم کم به آن معتقد خواهید شد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }