برای داشتن یک سدان فست بک لوکس به سراغ پورشه پانامرا برویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پورشه پانامرا

در سال ۲۰۰۹ کمپانی پورشه با رونمایی محصول سدان خود به نام پورشه پانامرا انقلابی در صنعت خودرویی دنیا راه انداخت. می شود گفت آن سال که این خودرو رونمایی شد بسیاری از رقبای خود را زیر سؤال برد و تا حدی این موضوع جدی شد که کمپانی های آلمانی را به فکر تغییر در سدان های خود انداخت.

پانامرا را می شود یک خودروی خانوادگی اسپرت لوکس دانست، که امروزه برای خود جایگاهی در بین خودروهای لوکس دنیا پیدا کرده است و مشتریان زیادی را در دنیا برای خود دارد.

این خودرو توسط شرکت معین موتور در چهار تیپ پانامرا، پانامرا توربو، پانامرا ۴S و پانامرا GTS وارد ایران شد و می توان گفت از خودروهای لوکسی بود که در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و در زمان خود فروش خوبی را در ایران به ثبت رساند.

پورشه پانامرا

طراحی ظاهری

کمپانی پورشه یک خودروسازی با اصالت آلمانی است و این موضوع را می توان از سبک طراحی خودروهای قدیم تا خودروهای جدید آن متوجه شد. پانامرا هم در طراحی ظاهری خود بسیار از این موضوع پیروی می کند و می شود در نگاه به این خودرو نسل های قدیم خودروهای کمپانی پورشه را دید.

چهره خشن پورشه پانامرا را به تمساح تشبیح می کنند و می شود این خشنی را در همه ی ابعاد این خودرو حس کرد. به طور کل ما با یک سدان فست بک سر و کار داریم که در تمامی نقاط بدنه آن می شود طراحی پرفورمنس را مشاهده کرد.

پورشه

امکانات رفاهی

هر زمان که وارد کابین این خودرو می شوید، یک حس وارد شدن به کاکپیت هواپیما در شما ایجاد می شود. پورشه پانامرا بهترین امکانات رفاهی را برای راننده و سرنشینان خود تعبیه کرده است و آنقدر آپشن های این خودرو متنوع است که مدت ها زمان نیاز دارد که آن ها را یاد بگیرید.

تیم ما به دنبال کمبود امکانات رفاهی در کابین این خودرو بود ولی متأسفانه پانامرا آنقدر در این زمینه خوب عمل کرده است، که زبان و افکار آدمی متحیر می ماند.

porsche panamera

کابین و سواری پانامرا

پورشه پانامرا نسبت به حال شما در وضعیت کابین تغییر ایجاد می کند. اگر شتاب می خواهید، شما در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند و یا اگر حال رانندگی اسپرت دارید، شما را با تعلیق هوشمند و قدرت موتور خود به وجد می آورد و در آخر اگر حال یک سواری نرم و آرام را دارید، به شما آنقدر با نرمی رفتار می کند که به یک آرامش خاص در خودرو برسید.

اگر سواری فوق العاده این خودرو گذر کنیم، باید به استفاده از متریال عالی در کابین این خودرو اشاره کنیم.

صندلی های پورشه پانامرا را می شود به یک صندلی لوکس چرم تشبیه کرد، که در هر نوع وضعیتی که خواستید می توانید بر روی آن سکونت داشته باشید. استفاده از چرم در این کابین پانامرا بسیار به چشم می خورد و یک حس بسیار جالبی برای سرنشینان این خودرو به وجود می آورد.

porsche panamera

رقیب

رقیب سر سخت این خودرو بنز CLS است که در سال ۲۰۰۹ توسط پورشه پانامرا به یک چالش تگاتنگ دعوت شد. کمی انتخاب یک خودرو بین این دو شاهکار مهندسی سخت است و نمی توان یک تصمیم قاطع گرفت.

ارزش خرید

بعد از گذشت سال ها از ورود این خودرو به ایران هنوز شاهد بازار خوب پورشه پانامرا هستیم. باید بگوییم که تنها مشکلی که در خرید این خودرو شامل حال خریدار می شود، این است که استهلاک این خودرو به دلیل دست دوم بودن آن بسیار بالا است و شما مطمئن باشید با خرید این خودرو باید هزینه ی نگهداری بالایی را به خود تحمیل کنید.

موضوع هزینه ی نگهداری بالای محصولات پورشه در تمام دنیا در بین مشتریان آن یک مشکل بزرگ است. پس اگر تصمیم به خرید پانامرا دارید، حتماً از هزینه های آن مطلع باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }