چرا آئودی Q5 در ایران نتواست یک کراس اوور موفق بازار شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

آئودی Q5

به سال ۲۰۱۵ می رویم که شرکت برژیران کراس اوور آئوی Q5 وارد ایران کرد. آئودی از محصولات آلمانی است که در ایران زیاد دیده نمی شود و افراد به دلیل کمبود واردات کمی از خرید محصولات این کمپانی عقب نشینی می کنند. بهتر است بگوییم شرایط رقبای این خودرو ردر ایران نسبت به Q5 خیلی بهتر است و کمتر کسی برای داشتن یک کراس اوور آلمانی در ایران به سراغ این خودرو می رود.

آئودی Q5 طراحی ظاهری آئودی Q5

آئودی هم همانند دیگر خودروهای آلمانی از سنت شکنی در طراحی بیزار هست و همیشه سعی داشته خودروهای خود را با یک زبان طراحی خاص خود تولید کند. Q5 کاملاً بازگو کننده این سیاست کمپانی آئودی هست و می شود حس زیبای اصالت آلمانی را در آن به خوبی دید.

آئودی Q5 در نمای جلویی خود را با یک جلوپنجره بزرگ و چراغ های مستطیلی شکل به نمایش گذاشته است. در نمای جانبی هم خطوطی از دهانه جلوی خودرو به ستون C کشیده شده و کاملاً طراحی ساده و شکیلی دارد. نمای عقب هم ادامه همان زبان طراحی دیگر نقاط بدنه خودرو است و می شود سادگی و بازی با خطوط را به خوبی در آن مشاهده کرد.

آئودی Q5 امکانات رفاهی

شاید شما فکر کنید که یک خودرو آلمانی می خرید و مطمئناً آپشن های متنوع و زیادی شامل حال شما می شود. ولی کاملاً در اشتباه هستید و اگر بخواهیم امکانات رفاهی این خودرو را با رقیب های هم قیمتی خود مقایسه کنیم، باید بگوییم که این خودرو بسیار در این مسئله ضعیف عمل کرده است.

این خودرو در امکانات ایمنی بسیار خوب عمل کرده است و می توان گفت هرچه در امکانات رفاهی کم گذاشته، در امکانات ایمنی جبران کرده است.

آئودی Q5 کابین و موتور

آئودی Q5 کابینی نسبتاً راحت و ارگونومیک دارد. استفاده از متریال باکیفیت بسیار بالا، کابین آئودی Q5 را واقعاً جذاب کرده است و می شود گفت آنقدر استفاده از متریال خوب بوده است که رقیبان خود را در این مورد کنار زده است.

قلب تپنده Q5 را یک موتور ۲ لتیری توربوشارژ تشکیل داده است. این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند شما را در زمان ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

رقیب ها

بنز GLK، بی ام و X3 و لکسوس NX از رقیبان این خودرو هستند.

ارزش خرید

قبول داریم که سواری آئودی Q5 بسیار عالی است و می توان از این خودرو به عنوان یک خودروی درون شهری و برون شهری به خوبی استفاده کرد. ولی تامین قطعات، نبود نمایندگی و بازار بد خرید و فروش دلایلی است که خرید این خودرو را بسیار سخت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }