تویوتا راوفور؛ کراس اووری از جنس ژاپنزمان مطالعه : ۳ دقیقه

تویوتا راوفور

سال ۲۰۱۳ سالی بود که تویوتا راوفور به چهره و اصالت اصلی خود دست یافت و توانست در این سال ها مشتریان زیادی را جذب خود کند. اما قبل این سال ها راوفور به دلیل ابعاد نامناسب و طراحی ظاهری نسبتاً بد در ایران نتوانست موفق باشد و به نوعی نسل قبلی یک خودروی از رده خارج در ایران به حساب می آمد. حال با واردات نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۳ که توسط ایر تویوتا در ایران اتفاق افتاد، ما شاهد استقبال بی نظیر مردم از این نسل و اتاق جدید راوفور بودیم. این اتاق از تویوتا راوفور در سال ۲۰۱۶ دسختخوش یک فیس لیت جزئی شد و توانست مدت بیشتری را در تیراژ کمپانی تویوتا بماند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ شما را با یک کراس اوور ژاپنی جذاب آشنا خواهد کرد.

راوفور

حتماً بخوانید: هیوندای توسان یک کراس اوور کره ای پر طرفدار

طراحی ظاهری

راوفور یک کراس اوور سایز بزرگی است که امروزه در ایران طرفداران زیادی دارد، ولی از نظر طراحی ظاهری، این خودرو از یک فرم خاصی بهره می برد و در نگاه اول به این خودرو یک حس طراحی اقتصادی در ذهن بیننده ایجاد می شود. اگر بخواهیم این خودرو را از نظر طراحی ظاهری با خودروهای رقیب مقایسه کنیم، باید بگوییم این خودرو آنطور که باید نمی تواند با چهره خود با رقبای خود رقابت کند.

اما سال ۲۰۱۶ تویوتا با ارائه فیس جدید این خودرو توانست کمی با رقبای خود رقابتی داشته باشد و کمی خودروی خود را از حالت اقتصادی خارج کند. باید گفت راوفور شاید کراس اوور زشتی باشد، اما خطوط طراحی تویوتا که سال ها است در دیگر محصولاتش دیده می شود، کاملاً در این خودرو مشهود است و توانسته این خودرو را بعد از سال دیدن از چشم نیدازد.

تویوتا راوفور

حتماً بخوانید: کیا سورنتو؛ کراس اووری نچندان جذاب

امکانات رفاهی

اینجا جایی است که همیشه تویوتا باعث سرافکندگی مشتریان خود می شود و به رقیبان خود اجازه می دهد که خود را خودرویی آپشنال معرفی کنند. این خودرو یا بهتر است بگوییم اکثر محصولات تویوتا در اینجا کمبود دارند و همیشه ذهن خود و مشتریان خود را با اصطلاحاتی چون آپشن های کاربری مشغول کرده اند. خلاصه باید بگوییم که شما با هزینه ای که می کنید، آپشن هایی شامل حالتان خواهد شد که می توانید آن ها را در یک خودوری بسیار ارزان قیمت تر مشاهده کنید.

هنگام خرید این خودرو توجه زیادی به اصالت آپشن های موجود در خودرو کنید، زیرا بسیاری از آپشن های این خودرو در کشور خودمان توسط اشخاص مختلف مجهز می شود و نمی شود به راحتی به گفته های فروشنده ها اعتماد کرد.

راوفور

حتماً بخوانید: رنو کولئوس شاهکار صنعت خودروسازی فرانسوی

کابین راوفور

هنگامی که درب کابین را باز می کنید و در کابین سکون پیدا می کنید، حتماً به خود می گویید که واقعاً برای چی باید این همه هزینه کنم تا چنین کابین اقتصادی هنگام رانندگی مرا همراهی کند. نه کنسول میانی جالبی، نه طراحی داشتبورد جالبی، نه بازی با متریال و … بسیاری از این نه ها که ذهن شما را به خود مشغول می کند.

در اینجا هم رقیبان این خودرو برگ برنده را نزد خود نگه داشته اند و  کابین خود را با یک طراحی جذب تر یک سر و گردن زیباتر جلوه داده اند.

راوفور

حتماً بخوانید: نیسان ایکس تریل یک کراس اوور ژاپنی

رقیب

هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس رقیب های جدی این خودرو هستند. کمی انتخاب بین این خودروهای کراس اوور سخت است و نمی توان گفت کدام یک از دیگری برتر هستند‌، برای همین شما می توانید با کمی رجوع به سلیقه ی خود یک خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.

راوفور

حتماً بخوانید: سانتافه یک کراس اوور پر طرفدار جهان

ارزش خرید

همیشه در ایران خودروهای کراس اوور سایز بزرگ طرفداران زیادی دارند و بعد از گذشت سال ها از تولید آن ها هنوز شاهد بازار خوب خرید و فروش دست دوم هستیم. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید، سعی کنید مدل های بالای ۲۰۱۶ این خودرو را خریداری کنید تا در استفاده از آن دچار موضوعاتی چون استهلاک نشوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }