در خانه خود یک لوبیا پلوی مجلسی درست کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

لوبیا پولو

لوبیا پلو یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای سنتی ایرانی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی برای مراسم های متفاوت طبخ می شود. در این مطلب تیم آموزش آشپزی تکامگ قصد دارد یکی از روش های طرز تهیه لوبیا پلو را به شما همراهان عزیز آموزش دهد.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

یک کیلو گرم برنج

۷۵۰ گرم مغز ران گوشت

۷۵۰ گرم لوبیا سبز

۵ تا ۶ عدد پیاز متوسط

روغن به مقدار کافی

نمک به مقدار کافی

رب به مقدار کافی

زعفران به مقدار کافی

پودر دارچین به مقدار کافی

گل محمدی به مقدار کافی

یک قالب ۱۰۰ گرمی کره

قدم اول

برنج را بعد از شستن به مدت ۴ تا ۵ ساعت با مقداری نمک خیس می کنیم.

قدم دوم

گوشت را پس از تمیز کردن به صورت قیمه ای برش می دهیم و با یک عدد پیاز، مقداری زعفران و رب تفت می دهیم. بعد از تفت دادن با مقداری آب اجازه پخت به گوشت خود می دهیم. توجه داشته باشید گوشت بعد از پخت باید به اندازه نصف لیوان عصاره داشته باشد.

قدم سوم

لوبیا ها را تمیز کرده و به قطعات کوچک برش می دهیم و با مقداری آب به مدت ۱۵ دقیقه می پزیم. بعد آب آن را خالی و با مقدار کمی آب، نمک و رب شروع به پختن می کنیم.

بعد از این که لوبیا ها پخته شد گوشت های قیمه ای را به آن اضافه می کنیم و منتظر می مانیم چند جوش بزند تا مواد لوبیا طعم و مزه گوشت را به خود بگیرد.

قدم چهارم

پیازها را به صورت طلایی سرخ می کنیم و در آخر به مواد لوبیا پلو اضافه می کنیم. بعد اجازه می دهیم این مواد جا بیفتد و روغن بی اندازد، تا شعله گاز را خاموش کنیم.

قدم پنجم

برنج را به صورت زنده آبکش می کنیم و بعد از قرار دادن نان لواش برای ته دیگ مقداری برنج، زعفران، پودر دارچین و پودر گل محمدی را در قابلمه میریزیم، سپس در لایه دیگر مواد لوبیا و گوشت را می ریزیم.

به این صورت اول برنج، زعفران و ادویه ها و بعد از آن مواد لوبیا پلو را لا به لا می ریزیم. در آخر مقداری کره آب شده یا روغن به روی برنج می دهیم و برنج را در دمای ملایم دم می گذاریم.

توجه داشته باشید که برنج را باید زنده بر داریم چون که بعد از مخلوط شدن با مواد خمیر نشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }