من با رعایت این موارد ساده ناخن های زیبایی دارمزمان مطالعه : ۴ دقیقه

ناخن

داشتن ناخن های زیبا و سالم برای خانم ها و آقایان بسیار اهمیت دارد. حال خانم ها دوست دارند سهم بیشتری در زیبایی ناخن ها نسبت به آقایان داشته باشند. برای همین است که خانم ها بیشتر از آقایان به سلامت و زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دهند.

بسیاری از خانم دوست دارند ناخن های سفید، سفت و زیبا داشته باشند و برای این موضوع هزنیه های زیادی را در کلینیک های زیبایی می کنند. باید گفت داشتن ناخن سفید و سالم نیازی به هزینه ی کلان ندارد و فقط کافی است شما با رعایت چند نکته ساده در زندگی روزمرتان به ناخن های زیبا و سلامت دست پیدا کنید.

تیم سلامت تکامگ قصد دارد ترفندهای داشتن ناخن های سالم و زیبا را در این مطلب برای شما بگوید و امیداوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

ناخن سالم و زیبا

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی

امروزه اکثر خانم ها برای زیبایی بیشتر ناخن هایشان از لاک ناخن استفاده می کنند. باید گفت که لاک ناخن از آن دست لوازم آرایشی است که تماماً از مواد شیمیایی ساخته شده است. پس مطمئن باشید استفاده بیش از حد از این دست مواد آرایشی می تواند به ناخن های شما ضرر برساند و زیبایی ناخن های شما را تهدید کند. سعی کنید کمتر از لاک برای زیبایی ناخن های خود استفاده کنید.

ناخن سالم و زیبا

استفاده از استون

حتماً شما برای پاک کردن لاک از ناخن های خود از استون استفاده می کنید. باید گفت شما با هر بار استفاده از استون یک لایه از ناخن های خود را از دست می دهید و این خود یکی از آسیب های جدی برای ناخن است. سعی کنید کمتر از استون برای ناخن های خود استفاده کنید و اگر قصد انجام این عمل را داشتید حتماً از استون هایی استفاده کنید که میزان الکل ها آن کم باشد.

توجه داشته باشید بعد از انجام پاک سازی با استون به ناخن های خود کمی استراحت بدهید و سعی کنید مدتی از مواد شیمیایی برای ناخن های خود استفاده نکنید.

ناخن سالم و زیبا

مرطوب نگه داشتن ناخن ها

اگر می خواهید ناخن های زیبا و سلامت داشته باشید، حتماً سعی کنید در طی شبانه روز ناخن های خود را مرطوب نگه دارید. این عمل برای سفت شدن و آبرسانی به ناخن ها بسیار اهمیت دارد و اگر در انجام این کار حوصله به خرج دهید می تواند به ناخن های شما تا حد زیادی زیبایی ببخشد.

این عمل را می توانید هنگام مرطوب کردن پوست خود با کرم های مرطوب کننده انجام دهید. البته باید گفت که استفاده از روغن های طبیعی می تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و رطوبت رسانی ناخن های شما داشته باشد.

ناخن سالم و زیبا

استفاده بیش از حد از آب

اکثر خانم ها حین انجام کار خانه فراموش می کنند که از اقلامی مانند دستکش برای جلوگیری از نفوذ بیش از حد آب به ناخن های خود استفاده کنند.

برخورد بیش از حد ناخن ها با آب می تواند یکی از علل زشتی ناخن ها باشد. پس سعی کنید هنگام کار با آب و مواد شوینده حتماً دستکش به دست داشته باشید و مطمئن باشید با رعایت همین نکته ساده می توانید زیبایی حداکثری را به ناخن های خود هدیه دهید.

ناخن سالم و زیبا

جویدن ناخن ها

یکی از کارهای رایج بین تمامی افراد جویدن ناخن ها است. شما با انجام این کار باعث می شوید بزاق دهانتان با ناخن هایتان برخورد داشته باشد. این موضوع باعث ایجاد آلودگی و باکتری در ناخن های شما می شود. اگر هم بخواهیم موضوع آلودگی را فراموش کنیم، شما با انجام این کار باعث کج و معوج شدن نوک ناخن های خود می شوید که این خود در زیبایی ناخن ها بسیار تأثیر گذار است.

ناخن سالم و زیبا

حتماً بخوانید: ژلیش ناخن می تواند افراد را مبتلا به لک های پوستی و سرطان پوست کند

استفاده از ابزار آرایشی دیگران

اکثر خانم ها برای زیبایی ناخن های خود به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. استفاده از ابزارهای آرایشی ناخن در این کلینیک ها بسیار به چشم می خورد و می توان گفت این ابزارها با تعداد زیادی مراجعه کننده در ارتباط بوده و این ارتباط باعث ایجاد بسیاری از بیماری های واگیردار می شود.

سعی کنید همیشه همراه خود لوازم و ابزار آرایشی ناخن خود را همراه داشته باشید و نگذارید به هیچ عنوان از ابزار آرایشی دیگران برای ناخن های شما استفاده شود. توجه داشته باشید فردی که عمل زیبایی را بر روی ناخن های شما انجام می دهد از دستکش لاتکس استفاده کند، زیرا ممکن است به پوست دست شما بیماری واگیردار انتقال دهد.

بسیار به موضوع بهداشت در هنگام مانیکور و پدیکور توجه کنید، زیرا امروزه بیماری های قارچی و عفونی واگیردار می تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }