چرا کراتینه مو مضر است و نباید به هیچ عنوان از آن برای صافی موی سر خود استفاده کنیم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

فواید و مضرات کراتینه مو

بسیاری از خانم ها و آقایان از وزی و حالت مجعد مو رنج می برند و همیشه به دنبال صاف کردن و نرمی موی خود هستند. امروزه اگر کمی در اینترنت جستجو کنید حتماً به موضوع کراتینه مو برخورد خواهید کرد. در واقع هدف از کراتینه مو صافی و نرمی موی سر است که امروزه در اکثر آرایشگاه ها خدمات کراتینه با قیمت های بالای انجام می شود.

تیم زیبایی تکامگ امروز قصد دارد فواید و مضرات کراتینه مو را برای شما عزیزان بگوید و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

کراتینه چیست؟

کراتین یک ماده ی طبیعی در موی سر و ناخن های ما است، ولی کراتینی که با آن موی سر را صاف و روشن می کنند یک ماده ی کاملاً غیر طبیعی است و موادی که در آن استفاده شده است کاملاً شیمیایی بوده است.

هدف از انجام این کار فقط صافی و نرمی مو است و شما با انجام این کار هیچ مورد خاص دیگری شامل حالتان نمی شود و فقط موی شما تا مدت ۲ الی ۳ ماه صاف و نرم می ماند و بعد از گذشت این دوره موی شما به حالت قبل باز می گردد.

کراتین مو
فواید و مضرات کراتینه مو

فواید کراتینه مو

تنها فایده کراتینه مو این است که به موی سر شما تا مدت ۲ الی ۳ ماه زیبایی می بخشد و تأثیر دیگری بر روی موی شما ندارد.

بسیاری از خانم ها و آقایان امروزه دست به انجام کراتین مو می زنند و بسیاری از آن ها خوشحال هستند که موی آن ها در مدت کوتاهی صاف و روشن می ماند، ولی نمی دانند که با این زیبایی ۳ ماهه چه مضراتی را به موی سر خود تحمیل می کنند.

حتماً بخوانید: باورهای اشتباه در مورد کراتینه مو

مضرات کراتینه مو

فولیکول موی سر شما هنگام کراتینه پروتئین تغذیه می کند و این پروتئین و چند ماده ی شمیایی دیگر باعث نرمی موی سر شما می شود. حال بسیاری فکر می کنند که پروتئینی که به موی سر آن ها تزریغ شده است باعث رشد مو و ضخیم شدن مو می شود. ولی این خیالی باطل است و جز امیدواری به خود چیز دیگری نیست و مطمئن باشید این پروتئین بعد از گذشت ۲ ماه از فولیکول های موی شما خارج می شود و دیگر اثری بر روی موی شما ندارد.

کراتین مو
فواید و مضرات کراتینه مو

ریزش مو

در بسیاری از افرادی که کراتینه مو انجام داده اند بعد از مدت ۶ ماه پس از انجام کراتین مو شاهد نازک شدن مو و ریزش سکه ای موی خود هستند و این موضوع باعث شده موی آن ها صدمات بسیار جدی ببیند.

توجه داشته باشید اگر قصد انجام کراتینه موی سر دارید حتماً قبل از انجام این کار بر روی قسمتی از پوست خود تست کنید، زیرا ممکن است پوست و چشم شما دچار حساسیت پوستی شود.

حتماً بخوانید: دلایل ریزش موی سر چیست و چگونه باید ریزش موی سر خود را کنترل کنیم؟

کراتینه برای خانم های باردار

خانم های باردار توجه کنند که به هیچ وجه موی خود را در زمان بارداری کراتینه نکنند، زیرا مواد شیمیایی که حین انجام کراتین توسط فرد باردار استنشاق می شود باعث بروز مشکلاتی در جنین و مادر می شود. پس خانم های باردار به جد از این کار اجتناب کنند.

کراتین مو
فواید و مضرات کراتینه مو

خشکی مو

خشکی مو بعد از گذشت چند ماه از انجام کراتینه مو می تواند شما را تا حدی آزار دهد و می شود گفت یکی از صدمات جدی است که شما با انجام کراتین مو شامل حالتان می شود.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

عامل اصلی مضر بودن کراتینه مو

بی شک عمل کراتین برای مو مفید است ولی موردی که باعث مضر شدن این عمل می شود حرارت است. استفاده از اتوی مو با دمای بالا می تواند صدمات جبران ناپذیری به موی شما وارد کند و تا مرز از بین رفتن تار موهای سالم شما برود. حال به غیر از صدمه ای که حرارت به موی شما تحمیل می کند، یک صدمه ی دیگر به نام آزاد شدن ماده ای به نام فرمالدئید است، که این ماده حین حرارت دادن به مو از تار موها و فولیکول های مو آزاد می شود و به شدت برای انسان سرطان زا است و بسیاری از آرایشگرانی که این عمل را انجام می دهند در معرض سرطان هستند.

فواید و مضرات کراتینه مو
فواید و مضرات کراتینه مو

در آخر

سعی کنید صافی و نرمی موی سر خود را با مواد طبیعی به خود هدیه دهید و نگذارید یک زیبایی ۲ الی ۳ ماهه باعث از بین رفتن زیبایی شما تا آخر عمر شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }