بنز کلاس E؛ سدانی از جنس اشتوتگارتی هازمان مطالعه : ۴ دقیقه

بنز کلاس E

بنز کلاس E را می شود یک از سدان های محبوب دنیا دانست و جالب اینجاست که بسیاری این خودرو را به دیگر خودروهای لوکس کمپانی بنز ترجیح می دهند و می گویند اتاق E، یعنی شاهکار و هنر کمپانی بنز. ما ایرانی ها یک زمانی مهمان مونتاژ نسل سوم این کلاس از بنز بودیم و با آن خاطرات خوشی را در خیابان های شهرمان تجربه کردیم. اما با شروع تحریم ها دیگر نتوانستیم بنز کلاس E را مونتاژ کنیم و مجبور به واردات آن شدیم. پس نسل چهارم این خودرو توسط ستاره ایران به کشورمان راه پیدا کرد و ما بار دیگر توانستیم با این خودرو خاطره بازی کنیم. از سال ۲۰۰۹ در ایران شاهد این نسل از بنز کلاس E هستیم. البته این اتاق از بنز در سال ۲۰۱۴ دست خوش فیس لیفت جزئی شد و می شود گفت این نسل از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ از یک اتاق مشابه بهره می برده و فقط چراغ ها و بعضی آپشن های آن تغییر یافته است.

بنز کلاس Eطراحی ظاهری

بنز کلاس E همیشه طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده است و جزء محصولاتی از کمپانی بنز بوده است که همیشه قصد بر این داشته تا ماشینی برای تمام نسل ها تولید کند و می شود گفت تا به امروز در این زمینه موفق بوده است. ما در سال ۲۰۱۴ شاهد یک سنت شکنی طراحی در این خودرو بودیم و آن این بود که چراغ های دو تایی معروف بنز تبدیل به تک چراغ شد. اما آنقدر این سنت شکنی زیبا بود که بسیاری مشتاق به فیس لیفت خودروی خود شدند. اگر بخواهیم این دو فیس را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این اتاق هم همانند گذشته از یک بدنه ملایم و طراحی نرم بهره می برد و کمتر می شود چهره پرفورمنس را از این خودرو استخراج کرد. البته بازی با کیت های بدنه توانست تا حدی از چهره آقازادگی و جنتلمنی این خودرو بکاهد.

بنز کلاس E

امکانات رفاهی بنز کلاس E

کمی حرف زدن در مورد امکانات رفاهی کلاس E مسخره کننده است و می شود گفت یکی از خودروهای فول آپشن موجود در بازار خودرویی ایران است. رادار نقطه کور، ماساژور صندلی، سردکن و گرمکن صندلی ها، سیستم صوتی هارمن کاردن، حالات رانندگی مختلف و … بسیاری دیگر از این آپشن ها می تواند این خودرو را جزء خودروهای فول آپشن ایران کند. البته توجه داشته باشید که این کلاس از بنز یک محصول نیمه لوکس و میان رده بنز است. در واقع محصولی بین کلاس C و کلاس S است.

بنز کلاس E

کابین بنز کلاس E

همانطور که گفته شد بنز کلاس E یک خودروی نیمه لوکس محسوب می شود، پس شما مطمئناً با کابینی سر و کار دارید که در آن از بهترین متریال استفاده شده است. اما موضوعی که بسیاری از خریداران این خودرو از آن شکایت دارند این است که کابین این خودرو بسیار سر و صدا دارد و اصلاً از عایق بندی خوبی برخوردار نیست. باید بگوییم این اتاق از کلاس E با مشکل عایق بندی سقف مواجه است و اکثر دارندگان این خودور از این موضوع شکایت دارند. البته بعضی از تعمیرگاه ها ادعا می کنند که این مشکل را می توانند در مدت زمان ۲ ساعت حل کنند.

اما در کل کیفیت متریال و ارگونومیک کابین در شرایط بسیار خوب قرار دارد و می شود درک خوبی از کابین یک خودروی نیمه لوکس را از این کلاس بنز داشت.

حتماً بخوانید: بنز E کوپه و کانورتیبل؛ اسپرت لوکس دوست داشتنی

سواری

بنز کلاس E با چند نسخه متفاوت وارد ایران شد، که قوی ترین نسخه ی آن E350 و ضعیف ترین نسخه ی آن E200  است. البته نسخه ی ۲ لیتر این کلاس از بنز می تواند شتاب خوبی را برای شما حین رانندگی به وجود آورد. در مورد سواری هم باید بگوییم این سدان همانند دیگر سدان های کمپانی بنز از یک سواری نرم و منحصر به فرد خود بهره می برد.

بنز کلاس Eرقیب

رقیب دیرینه ی این کلاس از بنز همیشه بی ام و سری ۵ بوده است و همیشه بین هواداران بنز و بی ام و سر این رقابت جر و بحث است و هر کسی برای خود دلایلی دارد. تیم خودرویی تکامگ هم امروز قصد دارد وارد این جر و بحث نشود و بگذارد هر فرد انتخاب مناسب خود را کند.

بنز کلاس Eارزش خرید

از اولین نسخه این اتاق از بنز حدود یک دهه می گذرد و تا به امروز دو نسل دیگر از آن به بازار خودرویی دنیا معرفی شده است. پس ارزش این خودرو با اینکه در ایران قیمت میلیاردی دارد، پایین است. دلیل این موضوع را هم می شود استهلاک بالای محصولاتی آلمانی ها دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }