چرا ما از واقعیتی که پیش روی ماست ترس داریم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

ترس از واقعیت

کسی که می ترسد در واقع موجب نابودی خویشتن می شود. ترس نیروی ما را می گیرد و قدرت عملمان را در رسیدن به خواسته ها کاهش می دهد.

ترس امروزه مانعی شده است که ما را از خواسته های خود دور و جهان را برای ما یک دنیای تکراری کرده و مانع از ایجاد تغییر در زندگی ما شده است. اکثر ما در این دنیا به دنبال اتفاقات و تغییرات زیبا در زندگیمان هستیم و برای ایجاد چنین تغییراتی تلاش های بسیاری انجام می دهیم.

وعده انجام عمل

اکنون زمان شروع کارهایی است که در گذشته همیشه وعده انجامشان را به خود داده ایم.

وعده های پوچ در زندگی خود نیرویی محرک برای ایجاد ترس در وجود ما است. بزار الان وقتش نرسیده، الان حوصله ی این کار را ندارم، الان دیگه دیر شده و … بسیاری از این جملات که به ما یک وعده ی پوچ به آینده می دهد.

در جستجوی عواملی باشید که تاکنون موجب موفقیت شما شده اند این همان وعده ی درست به خود است، زیرا اکثر ما فکر می کنیم که وعده دادن حتماً به دوران گذشته ی ما ربط دارد، بلکه بعضی اوقات باید در زندگی به دنبال وعده هایی بود که تا به حال به خود نداده ایم.

نگاه به گذشته و دیدن موفقیت مالی خود می تواند ترس از تغییر در زندگی را از بین ببرد.

ترس از واقعیت

هدف من چیست؟

گاهی به خود می گوییم ((هدف من چیست؟ برای چه زنده ام )) و همیشه هم می توانیم دلیلی پیدا کنیم.

باعث بسیاری از بدبختی های ما در این روزگار به دنبال دلیل گشتن است. حتماً برای شمایی که این مطلب را می خوانید پیش آمده که گاهی در انجام اموری موفق می شدید، ولی به دلیل اشتباهاتی که خود باعث و بانی آن هستید موفق نشده اید و برای خود دلیل های پوچ مانند نه خوب شد که نشد، من اصلا توانایی این کار را نداشتم، زندگی بالا و پایین داره دیگه، مگه قراره آدم تو هرکاری موفق بشه و … می آورید. این خود ترس از قبول واقعیت است. باید گفت خود بی شهامتی که نتواند قبول خطر کند هیچ توفیقی نخواهد یافت.

حتماً بخوانید: ریچل هالیس در کتاب خودت باش دختر به چه مواردی اشاره کرده است؟

ترس ها

ترس ما همچون توپ لاستیکی است. هرچه محکم تر به زمین بزنی بیشتر به آسمان اوج می گیرد. بیاییم کمی از باد توپ لاستیکی خود کم کنیم تا فاصله جابجایی با رویاهایمان کمتر شود.

برای تحقق آرزوهای خود تا ابد وقت نداریم. مهلت ما تا زمانی است که این جا هستیم، بیایید ترسمان را زمانی در این دنیا بریزیم که دیگر دیر نشده باشد. بدترین موضوعی که برای یک انسان می تواند پیش بیاید این است که در آینده به خود بگویید: ای کاش این کار را انجام می دادم، ای کاش !!!

آسمان تیره چیزی نیست جز ابری گذرا، مطمئن باشید، هر آسمان تیره روشن می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }