بهتر است قبل از سفر به شهر دبی با این موارد آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

دبی یکی از شش شهر امارات متحده عربی است. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به شهر دبی بی اندازیم، باید بگوییم که این شهر یک جزیره کوچک محسوب می شود که با سیستم اقتصادی که در این شهر رواج پیدا کرد، تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی دنیا شد.

درآمد اصلی شهر دبی از فروش املاکی چون مسکونی و تجاری است و از این راه سالانه کسب درآمد بسیاری  زیادی دارد.

امارات متحده عربی
امارات متحده عربی

دین، جمعیت و زبان

شهر دبی یک شهر اسلامی است، ولی به دلیل وجود مهاجرانی چون مسیحی، هندوها و بوداییان که به این شهر مهاجرت کرده اند، می شود امکان مذهبی مختلفی را هم دید.

زبان رسمی این شهر عربی است ولی به دلیل مهاجرت زیاد در این شهر شما در حین سفر خود با زبان های انگلیسی و فارسی مواجه خواهید شد.

جمعیت دبی به بیش از سه میلیون نفر می رسد و نکته جالب اینجا است که تنها ۴۵۰ الی ۶۰۰ هزار نفر از این جمعیت ۳ میلیونی را اهالی دبی تشکیل می دهند و مابقی همه مهاجر هستند.

امارات متحده عربی

فصول دبی

دبی از نظر اقلیم گرم و مرطوب است و در کل افرادی که در این شهر زندگی می کنند دو فصل را تجربه می کنند.

اگر قصد سفر در فصل تابستان به این شهر را دارید باید بگوییم که شهر دبی در این فصل بسیار گرم و شرجی است و اگر شما عادت نداشته باشید می تواند آب و هوای آن شما را کمی اذیت کند. پس اگر قصد سفر گردشگری به این شهر را دارید حتماً فصول پاییز و زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید، زیرا دمای هوا در این فصل به زیر ۲۲ درجه سانتی گراد می رسد و شاید بعضی اوقات شما بارش باران را در این شهر تجربه کنید.

امارات متحده عربی

حتماً بخوانید: هتل آتلانتیس دبی؛ یک هتل ۵ ستاره لوکس در کشور امارات متحده عربی

آسمان خراش های دبی

سومین شهر آسمان خراش در جهان شهر دبی است و شما می توانید تعداد زیادی برج در این شهر مشاهده کنید. برج خلیفه بلندترین برج دبی و دومین برج جهان از نظر ارتفاع است. ولی خبرهایی که به گوش می رسد از این موضوع خبر می دهد که دبی قصد دارد بلندترین برج جهان را به نام برج خور در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند. به نوعی می شود گفت قصد دارد رکورد خود را خودش بزند. برج های دیگر چون برج العرب و نخل جمیرا هم جزء دیگر برج های مرتفع در این شهر محسوب می شوند. این آسمان خراش ها به جز این که آسمان خراش محسوب می شوند، جزء جاذبه های گردشگری در دبی هم محسوب می شوند.

دبی

قهوه عربی

اگر به دنبال مزه ای ترش و بوی تند قهوه هستید حتما قهوه ی عربی را امتحان کنید و اگر قصد تهیه ی چنین قهوه ای را دارید دبی بهترین نقطه ی روی کره زمین برای تهیه چنین عطر و مزه است.

عربیکا نام یکی از کافه های شهر دبی است. این کافه تمرکز اصلی خود را بر روی قهوه گذاشته است و سعی بر این دارد تا بهترین و خوشمزه ترین نوع قهوه را برای مشتریان خود تهیه کند. پس اگر اهل کافه و قهوه هستید حتماً به این کافه سر بزنید.

دبی

شال پشمینه

اگر می خواهید برای همسر، خواهر و مادر خود هدیه ی با ارزش و گران قیمت تهیه کنید شال پشمینه بهترین گزینه برای شما است. این شال از کشمیر و کمی ابریشم تولید شده است و شما می توانید این شال را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

دبی

دبی سافاری

اگر به دنبال یک آفرود در شن زار هستید، می توانید سافاری را با خودروهای آفرودی تجربه کنید و از لذت رانندگی در یک دهکده بزرگ طبیعی بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }