خواص معجزه آسا گیاه کرچک برای پوست، مو و مفاصل بدنزمان مطالعه : ۲ دقیقه

خواص معجزه آسا گیاه کرچک

کرچک گیاهی با سابقه ۴۰۰۰ سال است و در طب سنتی مورد استفاده بسیاری از پزشکان و طبیبان بوده است. کنتون و بید انجیر نام های دیگر این گیاه با ارزش است. کرچک از دانه های روغنی بدست می آید و دارای خواص درمانی و زیبایی بی نظیری برای انسان ها است. در ادامه مطلب به خواص معجزه آسا گیاه کرچک می پردازیم.

خواص معجزه آسا گیاه کرچک

آرامش بخش درد مفاصل

ای گیاه یک آرامش بخش بسیار خوب برای درد مفاصل است و شما می توانید از روغن آن به تنهایی و هم به صورت ترکیب با روغن های دیگر برای تسکین درد مفاصل خود استفاده کنید. برای انجام این کار لازم است شما محل مورد نظر را شستشو دهید و بعد از خشک کردن ترکیب روغن کرچک را با روغن نارگیل و سیاه دانه یا خود روغن کرچک را به محل مورد نظر مالش داده و گرم نگه داشته تا بعد از مدتی باعث تسکین درد شما شود.

تقویت مژه و ابرو با روغن کرچک

اکثر خانم ها برای زیبایی مژه و ابرو از مواد آرایشی چون ریمل استفاده می کنند. باید به این دست از خانم ها گفت که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ریمل همین روغن کرچک است. حال افرادی که دوست دارند مژه های زیبا و ابرو های پر پشت داشته باشند می توانند مقدار کمی از این روغن را به مژه و ابروی خود بزنند تا در مدتی کوتاه متوجه اثر بخشی این گیاه با ارزش شوند.

توجه داشته باشید که هنگام انجام این عمل روغن به داخل چشمان شما نفوذ پیدا نکند.

از بین بردن چین و چروک پوست با کرچک

امروزه با وجود کرم های ضد چروک در بازار آرایشی پوست مردم دیگر این روغن با ارزش را فراموش کرده اند و دیگر از آن برای زیبایی پوست صورت خود استفاده نمی کنند. باید گفت امروزه برای تولید کرم های ضد چروک از همین گیاه با ارزش استفاده می شود و در صنعت آرایشی جزء بهترین مواد تشکیل دهنده برای ساخت کرم های ضد چروک محسوب می شود.

خواص معجزه آسا گیاه کرچک

تقویت مو با کرچک

خشکی مو و ریزش بیش از حد تار مو امروزه باعث شده بسیاری به فکر تقویت موی خود باشند و در این راستا از روغن های طبیعی بهره ببرند.در بین این روغن ها روغن کرچک می تواند انتخاب خوبی برای این افراد باشد.

برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو می توانید چند ساعت قبل از استحمام موی خود را با این روغن چرب کنید و سپس مو های خود را هنگام استحمام به خوبی شستشو دهید. آیا دوست دارید بدانید چه روغن های طبیعی دیگری سبب تقویت موی سر می شوند؟

از بین بردن موخوره

از خواص معجزه آسا گیاه کرچک از بین بردن موخوره است. برای انجام این عمل کافی است یک شب در میان قبل از خواب موهای خود را به این روغن آغشته کنید و هنگام صبح موهای خود را شستشو دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }