دمنوش چای سبز فقط برای گاهش وزن خوب نیستزمان مطالعه : ۳ دقیقه

چای سبز

بسیاری از ما در طی شبانه روز از دمنوش های مختلفی استفاده می کنیم. یکی از این دمنوش ها چای سبز است که امروزه در بسیاری از خانه ها یافت می شود. اکثر مردم از چای سبز برای درمان چاقی و چربی سوزی استفاده می کنند و از خواص بی نظیر این چای با خبر نیستند.

باید گفت علاوه بر اینکه این دمنوش تأثیر بسیار زیادی در چربی سوزی دارد، در پیشگیری از حمله قلبی و سرطان به کمک بسیاری از مردمان کره زمین آمده است. تیم تکامگ امروز مطلبی را برای شما عزیزان تهیه کرده است تا شما از خواص آسا چای سبز بیشتر مطلع شوید و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

کاهش تری گلیسیرید

افزایش تری گلیسیرید بعد از هر وعده غذایی که شما مصرف می کنید، بسیار چشم گیر است. حال شما می توانید چای سبز را در بین وعده های غذایی خود میل بفرمایید تا تری گلیسیرید خون شما تنظیم شود و شما را حملات قلبی در امان نگه دارد.

دمنوش چای سبز

جلوگیری از پوسیدگی دندان

چای سبز در درون خود مواد ضدمیکروبی دارد و این خاصیت دمنوش چای سبز باعث شده هنگامی که شما آن را مصرف می کنید، دندان های شما را از ایجاد پلاک بر روی آن ها حفظ کند. این موضوع باعث می شود در مدت زمان طولانی از پوسیدگی دندان های شما جلوگیری شود.

سلامت قلب

درون چای سبز ماده به نام اپیگالوکاتچین سه گالیت وجود که که در ترمیم سلول های قلب بسیار مؤثر واقع شده است.

کلسترول خون بالا

همه ما می دانیم که کلسترول بالای خون باعث بروز حمله ی قلبی در افراد می شود و این موضوع در افرادی که کلسترول خون بالا دارند کمی نگران کننده است. آنتی اکسیدان ها در کاهش کلسترول خون بسیار اهمیت دارند و انسان ها را از حمله قلبی در امان نگه می دارند. چای سبز به دلیل وجود ویتامین هایی که در خود دارد می تواند یک آنتی اکسیدان خوب در این زمینه باشد و به افرادی که از کلسترول بالا رنج می برند کمک بسیار زیادی کند.

درمان دیابت

حتماً شنیده اید که خوردن سیب زمینی و برنج برای افرادی که دیابت دارند بسیار مضر است. دلیل مضر بودن این مواد غذایی وجود نشاسته در ترکیب آن ها است که مصرف این مواد را برای افرادی که دیابت دارند سخت کرده است. حال زمانی که فردی این دمنوش را می نوشد آنزیم هایی که باعث هضم نشاسته می شوند را متوقف می کند و باعث می شود قند خون افراد دیابتی به صورت آهسته بالا برود و آن ها را از قند خون بالا در امان نگه دارد.

دمنوش چای سبز

کاهش وزن

همه ی ما چای سبز را به عنوان یک چربی سوز عالی می شناسیم و حتماً افرادی که می خواستند وزن خود را کم کنند، خوردن چای سبز را تجربه کرده اند و فواید مفید این دمنوش پرخاصیت را در چربی سوزی خود متوجه شده اند. همانطور که در متن بالا گفته شده چای سبز آنزیمی به نام آمیلاز را متوقف می کند و مانع از تجزیه قند خون می شود. این موضوع در کاهش وزن شما بسیار مؤثر است و دور کمر شما را از چربی های انباشته شده نجات می دهد.

در آخر

چای سبز با اینکه خواص بسیار زیادی دارد، ولی در مصرف بیش از حد آن خودداری کنید، زیرا این چای به دلیل وجود کافئین در خود باعث بی خوابی شما می شود. توجه داشته باشید افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند، اصلاً نباید از این چای استفاده کنند و افرادی که بیماری های سردرد دارند باید بسیار محتاطانه عمل کنند و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }