شیوه صحیح سشوار کشیدن موزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سشوار

امروزه بسیاری از ما برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده می کنیم ولی بین افرادی که از سشوار به عنوان خشک کردن مو استفاده می کنند، افرادی هم هستند که از سشوار کشیدن هم به عنوان خشک کردن مو و هم فرم دادن به مو خود از سشوار استفاده می کنند. حال نگرانی آسیب رسیدن به مو برای این افراد زیاد است و همیشه هنگام استفاده از سشوار نگران آسیب رسیدن به موهای خود هستند.
تیم تکامگ سعی بر این دارد که شما را از آسیب های سشوار کشیدن با خبر کند و به شما راه کارهای پیشگری از این نوع آسیب ها را آموزش دهد.

سشوار کشیدن

مضرات سشوار

همه ی ما می دانیم که حرارت برای مو بسیار مضر است و علت ریزش مو در بسیاری از افراد همین موضوع حرارت است. حال چه می شود که سشوار باعث آسیب رساندن به موهای ما می شود؟ موی خیس سشوار کشیدن ، از بین بردن کامل رطوبت مو هنگام سشوار کشیدن، سشوار کشیدن موهای خشک، رعایت نکردن فاصله سشوار با مو و مکث بیش از حد هنگام سشوار کشیدن بهترین پاسخ به این سوال است.
اگر توجه داشته باشید سشوار به خودی خود زیاد مضر نیست و آن زمانی مضر می شود که ما استفاده ی نا صحیح از آن می کنیم. پس بهترین راه برای جلوگیری از مضرات سشوار استفاده صحیح از آن است.

حتماً بخوانید: بوتاکس مو بهتره یا کراتینه مو؟

رعایت فاصله بین سشوار با مو

توجه داشته باشید هنگام سشوار کشیدن باید فاصله بین سشوار با موی خود را رعایت کنید و همیشه سعی کنید فاصله حداقل ۱۲ سانتی متر از موی خود را رعایت کنید تا حرارت بیش از حد سشوار نتواند به موی شما آسیب بزند.

سشوار کشیدن

انتخاب درجه مناسب

همیشه سعی داشته باشید درجه سشوار خود را در درجه وسط قرار دهید و هیچ زمان از آخرین درجه سشوار برای موهای خود استفاده نکنید. توجه داشته باشید که بعضی از افراد برای اینکه موهایشان ضرر نبیند از درجه پایین سشوار یعنی باد سرد آن استفاده می کنند که این موضوع باعث خشکی بیش از حد مو می شود که خود آسیب جدی برای مو است.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

موی مرطوب یا خیس

اکثر ما هنگامی از حمام بیرون می آیم از سشوار استفاده می کنیم. حال بسیاری از افراد برای خشک کردن موی خیس خود از سشوار استفاده می کنند. باید به این افراد گفت که هر چه سریع تر از کار خود دوری کنند و هیج موقع موی خیس را سشوار نکنند.
سعی کنید همیشه خیسی موی خود را با یک حوله بگیرید، سپس موهای مرطوب خود را به زیر سشوار ببرید و تا زمانی این کار را ادامه دهید که موی شما بعد از سشوار کشیدن هم مرطوب بماند.

سشوار کشیدن

استفاده از اسپری های حرارتی

امروزه برندهای آرایشی اسپری های حرارتی را تولید کرده اند که تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد موی شما را در برابر حرارت حفظ می کند. کافی است قبل از استفاده از سشوار موهای مرطوب خود را به مواد داخل اسپری ها آغشته کنید و با خیال راحت دیگر سشوار بکشید.

حتماً بخوانید: خواص معجزه آسا روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان هم همانند اسپری های حرارتی عمل می کند و موی شما را در برابر حرارت حفظ می کند . این روغن علاوه بر حفظ موی شما در برابر حرارت باعث تقویت موی شما می شود.

سشوار کشیدن

مکث بیش از حد

سعی کنید همیشه جای سشوار را هنگام سشوارکشی عوض کنید و بیش از حد بر یک نقطه مکث نکنید. این عمل باعث می شود حرارت در تمامی نقاط موی شما پخش شود و از اینکه قسمتی از موی شما در معرض حرارت قرار گیرد جلوگیری می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }