کشور فنلاند؛ خوشحال ترین کشور دنیا با بستنی های بسیار خوشمزهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

فنلاند

یکی از کشورهای سرد سیر که در شمال اروپا قرار دارد، کشور فنلاند است. این کشور به دلیل نظام اقتصادی خوب، محیط شاد، سیستم آموزشی عالی و غیره جزء کشورهایی است که در لیست انتخاب بسیاری از مهاجران دنیا در رتبه ی خوبی قرار دارد. در ادامه مطلب شما را بیش تر با کشور فنلاند آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تحصیل رایگان

بچه ها از زمانی که پا در عرصه تحصیلات می گذارند و تا زمانی که تحصیلات خود را در هر مقطعی در دانشگاه تمام کنند، می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند و از امکانات آموزشی که کشور فنلاند برای آن ها راه اندازی کرده است، استفاده کنند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند
حتماً بخوانید: اقلیم سرد کوهستانی چگونه است؟

شاد ترین کشور

مردمان فنلاند به طور ذاتی درونگرا هستند و سعی بر این دارند غم و غصه ی خود را در دل خود رفع کنند و به دیگران بازگو نکنند. ولی  در این جا یک سوالی پیش می آید که چرا مردمان آن شاد ترین افراد دنیا هستند؟ دلیل این موضوع این است که در این کشور مردمان آن از یک آزادی فردی خوبی برخوردار هستند و در همه ی جهات زندگی خود از کشور خود به خوبی حمایت می شوند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

اینترنت

فنلاند اولین کشوری در جهان بوده که اینترنت را برای شهروندان خود یک حقوق اجتماعی تصویب کرده است و بر این موضوع بسیار تأکید دارد.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

آب نوشیدنی

آب نوشیدنی فنلاندی ها از دریاچه های کشورشان تأمین می شود و نکته جالب این است که این آب احتیاجی به تصفیه ندارد و می شود آن را بدون تصفیه نوشید. اگر شما قصد دارید در رستوران های این کشور آب بنوشید می توانید بدون پرداخت پولی اقدام به این کار کنید.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

طبیعت

بیش از ۷۰ درصد کشور فنلاند را جنگل و طبیعت سبز تشکیل داده است. پس این موضوع باعث شده است اکثر مردمان این کشور بیشتر زمان خود را در طبیعت صرف کنند و خود این موضوع باعث شده مردمان این کشور آرامش خاصی داشته باشند و آن ها در کنترل استرس های زندگی خود خوب عمل کنند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند
حتماً بخوانید: دبی؛ شهر آسمان خراش های دنیا

وضیعت فرزندان

در این کشور از هنگامی که بچه ها به دنیا می آیند تا زمان ۱۷ سالگی آن ها ماهی ۱۰۰ یورو به والدین فرزندان می دهند تا برای فرزند خود پس انداز کنند تا در آینده نگران هزینه های فرزند خود نباشند. این موضوع باعث شده که فرزند آوری برای زوجین مشکل نباشد و هیچ نگرانی برای آینده فرزند خود نداشته باشند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

کشور جوان

اگر به موضوع فرزند آوری در فنلاند توجه داشته باشید متوجه می شوید که مردمان این کشور جوان هستند و آمار کهن سالی در این کشور پایین است. موضوع جوانی در سران این کشور هم نفوذ کرده و پیر ترین مسئول این کشور که نخست وزیر این کشور است تنها ۳۴ سال سن دارد. یک نکته جالب این است که تمامی سران قوه این کشور خانم هستند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

بستنی

شاید فکر کنید که فنلاند به دلیل اینکه کشور سرد سیر است، پس خوردن بستنی در این کشور رواج ندارد. ولی کاملاً در اشتباه هستید زیرا مردمان این کشور از بستنی خورهای حرفه ای در دنیا هستند و در سال مقدار زیادی بستنی می خورند. اگر به این کشور سفر کردید، حتماً خوردن بستنی های این کشور را تجربه کنید.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

تابستان

این کشور تابستان های کوتاهی دارد، ولی بر خلاف تصور شما که باید تابستان های خنک داشته باشد، این طور نیست و تابستان های گرمی دارد و مردمان آن برای فرار از این گرما به روستاهای اطراف می روند و تعطیلات خود را در آن جا می گذرانند.

کشور فنلاند
کشور فنلاند

تحصیلات

تحصیل در این کشور بسیار اهمیت دارد و اکثر اهالی این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. این موضوع باعث شده که مردمان این کشور به مطالعه علاقه مند باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }