عوارض کفش پاشنه بلند چیست؟ کفشی که با سلامت جسمانی خانم ها بازی می کند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

امروزه در دنیای مد خانم ها کفش های پاشنه بلند بسیار مورد توجه است و اکثر خانم هایی که به دنبال مد و زیبایی هستند از این نوع کفش ها به صورت مداوم استفاده می کنند. دلیل استفاده از این نوع کفش ها این است که پای خانم ها به زیباترین شکل ممکن نمایش داده می شود. اما آیا این زیبایی ارزشی هم دارد؟ در پاسخ ما عوارض کفش پاشنه بلند را مورد بررسی قرار داده ایم تا خانم ها کمی از این زیبایی زشت دوری کنند.

عوارض کفش پاشنه بلند

درد زانوها

هنگامی که کفش پاشنه بلند به پا می کنید به شرایط زانو ها و لگن خود توجه کنید. حتماً متوجه می شوید که بیشتر وزن بدن شما بر روی زانوهای شما می افتد و هنگامی که شما راه می روید سعی بر این دارید که لگن خود را به سمت جلو هدایت کنید تا راحت حرکت کنید. پس با این اوصاف درد زانوها بعد پوشیدن این نوع کفش ها بی دلیل نیست.

عوارض کفش پاشنه بلند

کمر درد

هنگامی که شما کفش پاشنه بلند به پا دارید در فرم بدنی شما تغییراتی ایجاد می شود. یکی از این تغییرات جلو آمدن لگن شما هنگام راه رفتن است. این عمل باعث می شود فشار بسیار زیادی به مهره های کمر وارد شود و در داز مدت شما دچار کمر دردهای شدیدی شوید.

عوارض کفش پاشنه بلند

عفونت ناخن ها

حالت کفش های پاشنه بلند به صورتی است که انگشتان پای شما در جلوی کفش جمع می شوند و به یکدیگر فشار وارد می کنند. در این مواقع ناخن های شما به داخل پوست نفوذ می کنند و باعث می شوند شما دچار عفونت ناخن شوید.

خار پاشنه

در قسمت پاشنه پا رباط هایی وجود دارد که به استخوان شما متصل شده اند. این سبک کفش ها به دلیل اینکه تنگ هستند به قسمت پاشنه پا و تاندون های آشیل فشار وارد می کنند و سبب ایجاد خار پاشنه در پای شما می شوند.

کوتاه شدن تاندون آشیل

یکی دیگر از عوارض کفش پاشنه بلند تحمیل فشار بر تاندون های آشیل پا است که این موضوع به غیر از ایجاد خار پاشنه، ساق پای شما را هم کوتاه می کند.

عوارض کفش پاشنه بلند

مشکلات واریسی

حتماً هنگامی که از این نوع کفش ها استفاده می کنید متوجه شدید که تمام پای شما در فشار است. این فشار باعث می شود جریان خون در رگ های پای شما کاهش پیدا کند و خون کمی به وریدهای پای شما منتقل شود. حال اگر در دراز مدت به این کار خود ادامه دهید مطمئناً دچار مشکلات واریسی می شوید.

انگشت چکشی

مطمئماً خانم ها دوست دارند پاهای زیبایی داشته باشند ولی با پوشیدن کفش پاشنه بلند از این زیبایی دور می شوند. اصطلاح انگشت چکشی را حتماً شنیده اید. انگشت چکشی به انگشت هایی می گویند که از حالت طبیعی خود خارج شده اند و یک حالت استخوانی بد فرم را به خود گرفته اند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }