آیفون SE 2020؛ یک گوشی میان رده از کمپانی اپلزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی آیفون SE 2020

یکی از ارزان ترین محصولات شرکت اپل، آیفون SE 2020 است که به تازگی ها نسخه ی جدید آن وارد بازار شده است. شما با خرید آیفون ۸ صاحب یک گوشی با پردازنده و کیفیت خوب می شود. شاید شما فکر کنید کنید که به اشتباه نام آیفون ۸ در متن آمده است. ولی اینگونه نیست، بلکه می شود گفت آیفون SE 2020 در واقع همان آیفون ۸ است ولی با کمی تغییرات جزئی.

شباهت نسل SE به گوشی های قدیمی اپل همیشه مورد توجه کاربران این کمپانی بوده و می شود گفت اگر اپل در ساخت آیفون SE 2020 از نسل های قبل خود کپی برداری نمی کرد باعث تعجب بود.

آیفون SE 2020
بررسی آیفون SE 2020

قاب گوشی آیفون SE 2020

همان طور که در متن بالا گفته شد این گوشی کپی برابر اصل آیفون ۸ است و تنها فرقی که در بدنه آن اتفاق افتاده است این است که نام آیفون از پشت گوشی حذف شده و علامت سیب گاز زده هم کمی بزرگتر شده است. شما با یک قاب شیشه ای و آلومینیومی سر و کار دارید که وزن آن ۱۴۸ گرم است و ابعاد صفحه ی نمایش آن ۴.۷ اینچ است.

توجه داشته باشید که دیگر در آیفون SE 2020 خبر از جک ۳.۵ میلی متری نیست و تنها شما یک درگاه شارژ دارید.

آیفون SE 2020
آیفون
حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

صفحه نمایش آیفون SE 2020

صفحه نمایش این گوشی از فناوری ال سی دی پیروی می کند. شاید خیلی از کسانی که می خواهند این گوشی را خریداری کنند برایشان صفحه نمایش ال سی دی جالب نباشد. باید به این دسته از افراد بگوییم که در این نوع صفحه نمایش خبر از سایه افتادن بر روی ال سی دی نیست و این موضوع که امروزه بسیاری از کاربران صفحه نمایش اولد را رنج می دهد در این گوشی صدق نمی کند و شما می توانید به راحتی از این صفحه نمایش استفاده کنید.

ولی یک کار دلسرد کننده اپل حذف نکردن حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش است که امروزه با وجود حسگر صورت این موضوع کمی کاربران این گوشی را اذیت می کند.

آیفون SE 2020
بررسی آیفون SE 2020

دوربین آیفون SE 2020

آیفون SE 2020 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و یک دوربین ۷ مگاپیکسلی در جلوی گوشی برای سلفی گرفتن است. شاید خیلی از افراد فکر کنند چونکه این گوشی یک دوربین برای عکاسی دارد پس قابلیت عکاسی خوبی ندارد. ولی اینگونه نیست، شما با عکاسی با این گوشی کاملاً جزئیات اطراف خود را برداشت می کنید و یک تصویر با وضوح خوب را در حافظه گوشی خود ثبت می کنید. ولی نباید از واقعیت هم دور شویم که گوشی های امروزه دارای تصویر برداری بهتری نیز هستند و این موضوع هم با حداقل دو دوربین در گوشی ها اتفاق می افتد که در آیفون SE 2020 خبر از این امکانات نیست.

آیفون SE 2020
آیفون SE 2020

سخت افزار آیفون SE 2020

این گوشی دارای یک رم ۳ گیگابایت است که هر نرم افزاری را به راحتی در خود اجرا می کند. یک نکته جالب این است که سخت افزار این گوشی شباهت های زیادی با آیفون ۱۱ دارد و برای همین موضوع آیفون SE 2020 قابلیت های خوبی در بین رقیبان خود دارد.

حتماً بخوانید: مشکل سایه افتادن بر روی گوشی

رقیب های آیفون SE 2020

آنر ۲۰، سامسونگ گلکسی A50، شیائومی می نوت ۱۰ و هواوی نوا ۵ تی رقیب های اصلی این گوشی هستند. اگر بخواهید بین این رقبا گوشی را انتخاب کنید باید به نیازهای خود از یک تلفن همراه رجوع کنید، زیرا هر کدام از ایم گوشی ها نسبت به یکدیگر برتری هایی دارند.

ارزش خرید

آیفون SE 2020 در کل برای افرادی که دوست دارند ابعاد گوشیشان کوچک باشد و صاحب یک سخت افزار خوب و نمایشگر نسبتاً خوبی شوند می تواند انخاب مناسبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }