چگونه از فرسودگی و خستگی در دور کاری یا کار در منزل جلوگیری کنیم ؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

زمانی که که در خانه مشغول کار هستیم جدا کردن شغل از زندگی شخصی گاهی اوقات پیچیده می شود و این امر می تواند منجر به خستگی شغلی و احساس تخلیه و بی تحرکی در شما شود.

زمانی که شما به طور دائم و بدون برنامه مشخصی در ساعت های مختلف شبانه روز مشغول کار هستید ، مانند پاسخگویی به تلفن ها ، چک کردن پیام های کاری و یا  انجام کارهای عقب افتاده به مرور زمان موجب می گردد که شما دچار خستگی و یا پایین آمدن شاخص عملکرد کاری بشوید. با این روش شما دیگر نمی توانید زمانی را برای زندگی شخصی و یا حتی تفریح تخصیص بدهید.استرس ناشی از روز های کاری بی پایان یا افراط در کار به سلامت روح و جسم شما آسیب های جدی وارد می کند.

کار در منزل
کار در منزل

استفاده از فضای مجازی

امروزه با پیشرفت  دنیای الکترونیک و استفاده از فضاهای مجازی علاوه بر مزایایی که داشته از طرفی منجر شده که شما در موقعیت کاری همیشه در حالت آماده باش قرار بگیرید. که این امر علاوه بر بازدهی موقت بالای کاری برای خود فرد بسیار مخرب می باشد و برای جلوگیری از این کار بهتر است دو راه ارتباطی  یکی ارتباط کاری و دیگری ارتباط شخصی برای خود ایجاد کنید و در ساعات غیر کاری راه های ارتباطی کاری خود را مسدود کنید.

درست است که دور کاری یا کار در منزل دارای مزیت های فروانی می باشد ولی اگر این روش کار طبق اصول انجام نگردد آسیب های جدی به کار و زندگی شخصی شما وارد می کند. اگر شرایط شغلی شما به گونه ای باشد که بتوانید در منزل با رعایت اصول و قوانین کار خود را انجام دهید می توانید از راندمان کاری بالایی برخوردار شوید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان مشاغل فروانی به وجود آمده اند  که به شکل دور کاری اداره می شوند و در عین حال دارای درآمد های مناسب و در برخی موارد بسیار بالا می باشند.

ما در اینجا قصد داریم تا روش هایی را که باعث بالا رفتن راندمان کاری و جلوگیری از فرسودگی شغلی در دور کاری می شود را به شما آموزش بدهیم:

حتماً بخوانید : ۱۰ روش برای اینکه خانه همیشه تمیز بماند

آماده شدن برای یک روز کاری

باید کارهایی انجام دهیم که نشانگر شروع یک روز کاری می باشد. ابتدا صبحانه خود را بخورید ، خبر های روز را بررسی کنید و یا هر کار دیگری که برای شروع روز دوست دارید انجام دهید سپس لباس های مرتب بر تن کنید و خود را برای شروع کار آماده کنید.

کار در منزل
کار در منزل

یک مکان یا اتاق کار برای خود ایجاد کنید

برای جدا کردن کار از زندگی شخصی یک مکان یا یک اتاق ساکت و دنج را به عنوان محل کار خود در نظر بگیرید و تمام وسایل مرتبط به کار خود را  در آن اتاق قرار دهید.

از خانواده خود در خواست کنید در طول مدتی که مشغول کار در اتاق کار خود هستید آرامش خانه را حفظ کنند و مزاحم شما نشوند.

حتماً بخوانید : ۷ مرحله برای تمیز کردن خانه

ساعت کاری مشخص برای خود تنظیم کنید

زمانی که شما در خانه کار می کنید فکر می کنید که از لحاظ زمان کاری محدودیت زمانی کمتری دارید و در هر زمان می توانید کار خود را شروع کرده و به پایان برسانید ولی این طرز فکر باعث می شود که شما زمان بیشتری در اتاق کار خود بگذرانید  که این باعث می شود بعد از مدتی شما دچار خستگی و بی حوصلگی شده و یا حتی شما را از زندگی شخصی دورکند.

شما باید ساعات مشخصی را برای کار خود تعریف کنید و در آن بازه مشخص کار خود را شروع کرده و به پایان برسانید . شما باید به این بازه زمانی احترام بگذارید و خارج از زمان کاری و روزهای تعطیل خود دیگر صرف بررسی ایمیل ها و تماس های کاری نکنید. بعد از اتمام کار زمان رسیدگی به زندگی شخصی و خانوادگی شما می باشد.

کار در منزل
کار در منزل

در پایان روز کاری در هر شرایطی کار را خود را تعطیل کنید

بعد از اتمام زمان کاری حتی اگر کارهای شما به طور کامل هم تمام نشد باز هم کار را تعطیل  و مابقی کارها را به روزهای آتی موکول کنید.

بعد از اتمام ساعت کاری  لباس های راحت خود را بپوشید و به زندگی خانوادگی خود برگردید این کار به خانواده شما نشان می دهد که در ارتباط برقرار کردن با آن ها مشکلی ندارید.

شما با داشتن نظم در هنگام دور کاری یا کار درمنزل می توانید انرژی ، انگیزه و امید خود را بدون اینکه دچار خستگی ، افسردگی و یا غافل شدن از زندگی شخصی ، جلو ببرید و در شغل خود پیشرفت کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }