زندگی کردن زیباست اگر راه خوشبختی را بدانیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

زندگی

بیایید برای خود از زندگی تعریفی داشته باشیم و از تعریف خود برای رسیدن به خوشبختی استفاده کنید. اما یک لحظه صبر کنید. راستی تعریف شما از زندگی چیست؟ داشتن خانه لوکس یا داشتن خانه ای به اندازه رفع نیاز، داشتن پول یا داشتن آرامش در زندگی، داشتن ماشین لوکس یا داشتن خودرویی در حد و شخصیت شما و… .

در ادامه مطلب تیم تکامگ تعریف بسیار جزئی از لغت زندگی کرده است و امیدوار هستیم این مطلب در خوشبختی شما در این دنیا تأثیر داشته باشد.

شکست بهترین راه کسب تجربه

شکست بهترین اتفاق زندگی یک فرد است. شاید این جمله برایتان مفهومی نداشته باشد و یا اصلاً آن را قبول نداشته باشید. طبیعت انسان طوری است که تا زمانی که برای او اتفاقی نیفتد، چیزی را یاد نمی گیرد. همه ی ما در دوران مدرسه دروس ریاضی را مطالعه کرده ایم و در حل مسائل ریاضی به مشکلات زیادی بر خورد کرده ایم ولی با کمی تمرین توانسته ایم آن ها را حل کنیم. زندگی مانند مسائل ریاضی است، اگر در آن به مشکلی بر خورد کردید تنها راه آن یادگیری و تمرین است و چیز دیگری نمی تواند کمکتان کند.

برای همین هیچ موقع از مشکلات زندگی خود هراس نداشته باشید، زیرا مشکلات هستند که باعث می شود شما چیزی یاد بگیرید و از تجربیات آن در زندگی آینده خود از آن ها استفاده کنید.

زندگی

حتماً بخوانید: زندگی را به کسب درآمد نفروشید

ترس از آینده ای که می رسد

آینده به هر حال می رسد و شما نمی توانید جلودار آن باشید. پس ترس از آن بی فایده است، برای همین سعی کنید خود را برای مقابله با آن آماده کنید تا اینکه از آن هراس داشته باشید. آینده همیشه زیبا است و این تفکر اشتباه شما است که آینده زشت است و از رسیدن به آن باید جلوگیری کرد.

شاید از همین آینده ای که می ترسید برای شما خوبی های بسیاری داشته باشد. از افراد موفق زیادی شنیدیم که می گفتن زندگی ما در قبل بسیار سخت و دشوار بوده ولی اگر همان سختی و دشواری را تحمل نمی کردیم الان به این مقام والا نمی رسیدم.

باید گفت زندگی بسیار زیبا است زیرا در آن جواب هر سختی و شکست، پیروزی و امید است. کافی از هر لحظه از آن لذت ببریم حتی در سختی ها، زیرا جواب های خوبی از آن خواهیم گرفتم. می شود گفت آینده و زندگی بسیار با معرفت هستند زیرا پاسخ خوبی ها و تلاش ها را با بدی جواب نمی دهند.

زندگی

حتماً بخوانید: تجربه داشتن یک زندگی آرام

همه چیز در دسترس ما نیست

همه ی مکان ها و زمان ها در دسترس ما نیست. این ذات و واقعیت این دنیا است. هر چه قدر که شما تلاش کنید نمی توانید مالک هر چیزی که دوست دارید باشید. اگر بخواهیم به طور مثال بگوییم می توانیم بیماری واگیر دار کرونا را مثال بزنیم. امروزه کرونا دارد زمان و مکانی که شما می توانید در آن قرار بگیرید را تعیین می کند و به نوعی شما اختیار دار زمان و شرایط زندگی خود نیستید .

پس سعی کنید در لحظه شاد باشید و از زمان و مکانی که در اختیار شما است تا جایی که می توانید استفاده کنید، شاید این روزها که فکر می کنید زشت است در آینده حسرت آن را بخورید و به خود بگویید که چه روزهای قشنگی را از دست داده ام.

حتماً بخوانید: چگونه شاد باشیم؟

خوشبختی ساختنی است

خوشبختی اتفاقی نیست، خوشبختی ساختنی است و کسی جز خود شما نمی تواند آن را بنا کند. سعی کنید این بنای زیبا را با کمترین زیبایی های زندگی خود بسازید. شاید بنای خوشبختی شما در آینده کوچک باشد ولی مهم این است که شما در آن آرامش دارید و از زندگی در آن لذت می برید.

خوشبختی یعنی اینکه می توانید ببینید، بو کنید، بشنوید، ستایش کنید و… بسیاری از این موارد که از نظر بسیاری از ما خوشبختی به حساب نمی آید و خوشبختی را در داشتن یک خانه لوکس یا یک زندگی مرفه می بینیم. کافی است بینایی شما را بگیرند، آن لحظه است که برای شما بودن در یک خانه ۵۰۰ متری با بودن در یک مکان ۵ متری هیچ فرقی ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }