آیا لکسوس Nx انتخاب خوبی برای داشتن یک کراس اوور نیمه لوکس در ایران است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

لکسوس Nx

این روزها اکثر خودروسازان دنیا به تولید خودروهای کراس اوور اهمیت زیادی می دهند و تمام سعی خود را می کنند با ارائه محصولی اقتصادی و نیمه لوکس سهمی خوبی از بازار را دریافت کنند. کمپانی های زیادی در این عرصه موفقیت های خوبی را کسب کرده اند و توانسته با محصولات نیمه لوکس و جذاب تعداد کثیری از سدان سواران را به سمت محصولات جدید کراس اوور خود جذب کنند.

lexus nx

طراحی ظاهری

لکسوس همیشه سعی داشته محصولات خود را با طراحی خشن و تیز به بازار معرفی کند. به نوعی می شود گفت زبان طراحی لکسوس تیز است و نمی شود در بدنه خودروهای آن آرامشی پیدا کرد. لکسوس NX هم از این موضوع مستثنا نبوده و خود را با بدنه تیز و خشنی به نمایش گذاشته است.

جلو پنجره بزرگ، چراغ های مثلثی شکل و بدنه ای با خطوط تیز باعث شده این خودرو طراحی بسیار جذابی داشته باشد. اگر بخواهیم لکسوس Nx را با دیگر کراس اوورها مقایسه کنیم، باید بگوییم از لحاظ زیبایی در یک مقام خاصی قرار دارد و هر کراس اووری نمی تواند جای آن را در زیبایی بگیرید.

کابین لکسوس Nx

کابین لکسوس Nx

کابین این خودرو همانند بدنه آن از یک طراحی نسبتاً اسپرت تبعیت می کند. اما اسپرت بودن کابین باعث نشده که از دسترسی ها به ادوات و ارگونومیک کابین کاسته شود، بلکه می شود NX را جزء کراس اوورهایی دانست که به جایگاه و راحتی راننده و سرنشینان اهیمت زیادی داده است.

توجه کنید فضای داخلی لکسوس Nx کمی برای افرادی که قد بلند دارند کوچک است، ولی برای افرادی که جثه ی معمولی دارند یک خودروی ایده آل به حساب می آید.

امکانات رفاهی

شعار لکسوس تولید خودروهای لوکس است. اصلاً لکسوس آمده خودروهای تویوتا را تکمیل و آن ها را به یک خودروی بدون نقص تبدیل کند. پس طبیعتاً ان ایکس هم کراس اوور بدون نقص در بخش امکانات رفاهی است. البته توجه داشته باشید که ما داریم در مورد نسخه فول آپشن این خودرو صحبت می کنیم.

لکسوس NX

رقبای لکسوس Nx

رقبای اصلی این خودر در ایران فولکس واگن تیگوان، بی ام و ایکس ۳ و آئودی Q5 است. تمامی رقبای این خودرو آلمانی های اصیل هستند، که خود را خودرویی با امکانات رفاهی بالایی معرفی می کنند.

lexus nx

سواری لکسوس Nx

این خودرو در دو تیپ هیبرید و توربوشارژ وارد بازار جهانی شد. اگر به دنبال یک شتاب خوب هستید، مطمئناً نسخه توربوشارژ بهترین انتخاب برای شما است. اگر هم به دنبال خودوریی کم مصرف هستید، نسخه هیبریدی آن می تواند بهترین انتخاب شما باشد. در مورد سواری این خودرو باید گفت لکسوس مانند قبل از یک سواری نرم بهره می برد و همیشه برای سرنشینان خود کابینی آرام را تعبیه کرده است.

ارزش خرید

اگر به دنبال یک خودروی کم هزینه و با امکانات رفاهی بالایی هستید، شک نکنید لکسوس Nx بهترین انتخاب برای شما می تواند باشد. توجه داشته باشید که شما با خریداری این خودرو امکانات رفاهی بالایی شامل حالتان می شود و می شود گفت لکسوس Nx یک رقیب واقعی برای خودروهای اروپایی است. اما ارزش خرید این خودرو برای افرادی که خارج از ایران هستند، بالا است. فکر نمی کنیم که یک کراس اوور اقتصادی نیمه لوکس در بازار جهانی حدود ۱۶۰ هزار دلار قیمتش باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }