درمان دندان درد با چند روش خانگیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

دندان

دندان درد یک عارضه طبیعی است که برای اکثر انسان های روی کره زمین اتفاق می افتد. حال این عارضه طبیعی در بعضی مواقع قابل درمان در همان لحظه نیست و شما بایستی با وقت قبلی که از دندان پزشک می گیرید برای درمان دندان درد خود اقدام کنید.

امروز آمده ایم که چند روش رفع دندان درد در یک زمان محدود را به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم این مطلب در شرایط اضطراری کمک حالتان باشد.

گل میخک

گل میخک

اگر به مطب دندان پزشکی مراجعه کنید متوجه بویی خاص در آن مکان می شوید. این بو ریشه در گل میخک دارد. شما می تواند این گیاه را به دو صورت روغن و گیاهی خشک از عطاری ها تهیه کنید.

شیوه مصرف از این گیاه برای رفع دندان درد به این صورت است که شما گل میخک را بر روی دندان آسیب دیده می گذارید و به کمک دندان های دیگرتان فشار می دهید تا این گل کاملاً شکسته شود و مزه تند و تیز آن را در دهانتان حس کنید.

شیوه مصرف از روغن گل میخک همانند گل میخک است فقط با این تفاوت است که شما به جای اینکه گل میخک را بر روی دندان آسیب دیده بفشارید، کافی است که شما چند قطره از روغن میخک را بر روی دندان آسیب دیده بچکانید تا دندان درتان رفع شود.

یک حبه سیر

حتماً بخوانید: سیر گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها

یک حبه سیر

سیر فواید بسیار زیادی برای تقویت دندان ها دارد . حال شما می توانید با استفاده از یک حبه سیر دندان درد خود را مداوا کنید. کافی است شما یک حبه سیر پخته شده را بر روی دندانی که درد می کند مالش دهید، حال بعد از مدت زمان کوتاه کمک بسیار زیادی در رفع دندان دردتان می کند.

جوش شیرین

حتماً بخوانید: فواید عجیب جوش شیرین

جوش شیرین

اگر شما کمی در مورد نظافت دندان ها و جرم گیری دندان ها مطالعه کرده باشید، حتماً به خواص جوش شیرین در این رابطه مطلع هستید. حال این بار جوش شیرین به کمک شما در درمان دندان درد آمده است.

کافی است شما دستمال یا پنبه ای را به آب آغشته کنید و آن را نم دار کنید و سپس به جوش شیرین بزنید و آن را بر روی دندانی که درد می کند بگذارید.

چای کیسه ای

چای کیسه ای

در کابینت تمامی خانه های ما چای کیسه ای وجود دارد و یکی از دسترس ترین اقلامی است که شما می توانید آن را تهیه کنید. برای تسکین درد با چای کیسه کافی یک عدد چای کیسه را با آب مرطوب کنید و بر روی دندان آسیب دیده بگذارید تا دردتان را تسکین دهد.

روغن زیتون

حتماً بخوانید: پیشگیری از دندان درد با رعایت چند نکته ساده

روغن زیتون

روغن زیتون هم مانند جوش شیرین است و تنها فرقی که دارد این است که شما دستمال یا پنبه را به جای آغشته کردن به آب به روغن زیتون می کنید و سپس آن را بر روی دندان خود می گذارید تا دندان دردتان تسکین یابد.

پیاز خام

پیاز خام

پیاز هم مانند سیر است و تنها فرقی که دارد، شما از پیاز به صورت خام استفاده می کنید و احتیاجی به پختن آن نیست. مصرف ۱ الی ۲ بار در روز کمک بسیار زیادی در تسکین درد دندان دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }