مشکلات خودروهای آلمانی چیست؟ + چگونه از خودروی آلمانی مراقبت کنیم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

مشکلات خودروهای آلمانی

بنز، بی ام و، پورشه، آئودی و … تمام خودروهای آلمانی موجود در ایران برای خود مشکلاتی دارند که باعث آزار مالکان خود شده اند. مشکلاتی نظیر هزینه نگهداری، پیشرانه حساس نسبت به بنزین، تأمین قطعات و ..‌. . حال تیم تکامگ برای افرادی که دوستداران ماشین آلمانی هستند مطلبی تهیه کرده است که در هنگام داشتن این نوع خودروها به مشکلات کمی مواجه شوند.

خودروهای آلمانی
خودروهای آلمانی

حساسیت پیشرانه بنزین

یکی از مشکلات بزرگ خودروهای آلمانی حساسیت پیشرانه بنزین آن ها است. حال خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که چگونه این مشکل را حل کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت حتماً هنگام سوخت گیری از بنزین سوپر استفاده کنید و بعد از هر چند بار سوختگیری از اکتان های معتبر استفاده کنید. البته بعضی از خودروهای در هر سوخت گیری احتیاج به اکتان و بنزین سوپر دارند.

خرید اکتان خود یکی از مشکلات بزرگ برای مالکان خودروهای آلمانی است. یک اکتان خوب بویی مثل اسپرهای حشره کش می دهد. اما اگر اکتانی که شما خریداری کرده اید بوی تینر بدهد، مطمئن باشید اکتان شما بسیار نامرغوب است و باید به شدت از ریختن آن در باک خود پرهیز کنید.

حال اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود خودرو شما آن شتاب همیشگی را نداشته باشد و همیشه خودرو در حال ریپ زدن باشد. یک مشکل بزرگتر این است که اگر به طور مداوم از بنزین بی کیفیت استفاده کنید خودرو شما بعد از کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر دچار سوختگی سرسیلندر می شود که هزینه بسیار بالای برای شما به همراه دارد.

خودروهای آلمانی
خودروهای آلمانی

طرز صحیح رفتار با ماشین های دارای توربو

امروزه اکثر خودروهای آلمانی دارای موتور توربو هستند. شاید اسم موتور توربو جذاب باشد ولی اکثر مشکلات ماشین های آلمانی همین موتور توربو است.

طرز صحیح استفاده از این خودروها بسیار حساس است. باید توجه داشته باشید هنگامی که خودرو سرد است و تازه موتور آن روشن شده است نباید دور موتور را بالا ببرید و شتاب بیش از حد به خودرو بدهید و توجه داشته باشید زمانی که موتور شما بسیار داغ است آن را با یک استراحت ۵ الی ۷ دقیقه درجا خاموش کنید تا صدمه ای به توربو شما وارد نشود.

نکته مهمتر استفاده از اکتان مناسب خودرو شما است که باعث افزایش طول عمر موتور توربو شما می شود.

خودروهای آلمانی
خودروهای آلمانی

طرز صحیح رفتار با خودروهای دو کلاچه

شاید نام خودروهای دو کلاچه برای شما کمی ناشناس باشد، ولی اگر شما به مشخصات خودروی خود مراجعه کنید متوجه این موضوع می شوید. حال اگر خودرو شما از نوع دو کلاچه باشد باید تدابیری را هنگام رانندگی رعایت کنید تا گیربکس خودرویتان سلامت بماند.

توجه داشته باشید ترافیک یکی از مضرترین موارد برای این نوع گیربکس ها است. پس سعی کنید هنگام قرارگیری در ترافیک ها خودروی خود را از حالت D خارج کرده یا اگر در حالت D قرار دارد پای خود را با فشار روی ترمز قرار دهید یا می توانید از دکمه اتوهلد استفاده کنید. البته بعضی از این خودروها دارای سیستم اتوهلد هوشمند هستند که با یک فشار محکم به پدال ترمز فعال می شود و نیازی نیست که شما دکمه ای را فعال کنید.

توجه داشته باشید که هنگامی که در سربالایی ها قرار دارید حتماً از سیستم اتوهلد استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت فشار بسیار زیادی به گیربکس خودرو تحمیل می کنید.

حتماً بخوانید: کاور یا بادیفنس، مسئله این است؟

سرویس های به موقع

خیلی از افراد به دلیل گران قیمت بودن سرویس های این خودروها و یا موضوع سهل انگاری سرویس های این خودروها را به تعویق می اندازند که این موضوع صدمات جدی به این خودروها وارد می کند. از همه بدتر این است که دارندگان این خودروهای آلمانی به دلیل بالا بودن هزینه سرویس در نمایندگی ها ماشین های خود را به تعمیرگاه های غیرمجاز می برند که این موضوع بعد از مدتی باعث اتفاقات ناخوشایندی می شود که هزینه های بسیار بالایی را برای صاحبان آن ها به همراه دارد.

خودروهای آلمانی
خودروهای آلمانی

خرید خودروهای آلمانی

سعی کنید اگر قصد خرید این نوع خودروها را دارید حتماً به دنبال نسخه های صفر و خشک بروید، زیرا خودروهای کارکرده آلمانی دارای هزینه های نگهداری بالایی هستند و از همه مهمتر شما از شرایط نگهداری صاحب قبلی خودرو با خبر نیستید و نمی دانید که خودرو چه شرایطی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }