برای درمان کبد چرب چه مواد غذایی مصرف کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان کبد چرب

دیر صبحانه خوردن، نوشیدن آب سرد هنگام ناشتا و ورزش، دیر خوابیدن، خوردن غذاهای فست فودی و … تمامی این ها عواملی شده که از هر ۱۰ ایرانی ۳ نفر کبد چرب دارد. بیماری کبد چرب بیماری غیر واگیر دارد است اما روند رشد این بیماری همانند بیماری های واگیر دار است و می تواند زنگ خطری برای سلامت یک جامعه باشد. بهتر است بدانید که این بیماری درمان قطعی ندارد و شما تنها می توانید با تغذیه و زندگی سالم آن را کنترل کنید. در ادامه شما را با مواد غذایی آشنا خواهیم کرد که می توانند شما را در کنترل بیماریتان کمک زیادی کنند.

درمان کبد چرب با لیموترش

لیموترش

لیموترش

درمان این بیماری با لیموترش یکی از مفیدترین روش ها است که امروزه برای افرادی که مشکل ناراحتی معده ندارند تجویز می شود. لیموترش باعث پاکسازی کبد شده و روده و معده را از آلودگی ها پاک می کند. برای درمان کبد چرب با لیموترش کافی است مقداری آب جوش را با آب لیمو تازه مخلوط کنید و در هنگام ناشتا میل بفرمایید تا در یک زمان معین این بیماری را درمان کنید.

درمان کبد چرب با موز

موز

موز علاوه بر خواص بسیار زیادی که در تامین انرژی و تغذیه بدن دارد برای درمان کبد چرب هم فواید بسیار زیادی دارد. موز به دلیل وجود پتاسیم و مواد مغذی موجود در آن برای پاکسازی کبد از سموم بسیار مؤثر است و یکی از میوه های خوب برای درمان کبد چرب است.

توجه داشته باشید که در استفاده از موز زیاده روی نکنید زیرا استفاده بی رویه از موز نتیجه عکس دارد.

درمان کبد چرب با سیب

درمان کبد چرب با سیب

اگر به دنبال میوه ای همیشه در دسترس برای درمان کبد چرب هستید، سیب می تواند بهترین گزینه برای شما باشید. سیب به دلیل وجود فیبرهای طبیعی در خود باعث کاهش کلسترول خون و پاکسازی دستگاه گوارش می شود و در عملکرد سیستم کبد تأثیر بسیار زیادی دارد.

درمان کبد چرب با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین همانند موز دارای پتاسیم بسیار بالایی است و در خود مواد مغذی و ویتامین های بسیار زیادی دارد که در تصفیه کبد می تواند مؤثر واقع شود. شما می توانید با مصرف سیب زمینی شیرین بیماری کبد چرب خود را کنترل کنید.

درمان کبد چرب با روغن زیتون

درمان کبد چرب با روغن زیتون

بهترین روغنی که هر فرد در زندگی خود می تواند از آن استفاده کند، روغن زیتون است. حال افرادی که به بیماری کبد چرب دچار هستند باید بیشتر مشتاق به استفاده از این روغن در غذاهای خود باشند. روغن زیتون علاوه بر کنترل آنزیم های کبد باعث کنترل وزن در افراد می شود.

درمان کبد چرب با ماهی

ماهی

ماهی سرشار از امگا ۳ است و دارای اسید های چرب مفید در خود است که مصرف آن برای افرادی که کبد چرب دارند بسیار مناسب است. افراد بیمار می توانند این گوشت را جایگزین گوشت های قرمز پر چرب کنند تا تغذیه ی سالمی داشته باشند.

 

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }