با انواع و کاربرد حالت دهنده های مو آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

حالت دهنده های مو

یکی از زیبایی های چهره تمامی انسان ها موی سر آن ها است. برای همین است که امروزه بازار حالت دهنده های موی سر بسیار داغ است و می شود گفت اکثر افرادی که صبح از خانه خود بیرون می آیند از این مواد حالت دهنده استفاده می کنند. حال سؤال بسیاری از افراد این است که کاربرد هر کدام از این مواد آرایشی مو چیست و در چه مواقعی استفاده می شود.

ما را در ادامه مطلب دنبال کنید تا از کاربردهای هر یک از مواد آرایشی مو آگاه شوید و به موهای خود حداکثر زیبایی را هدیه دهید.

اسپری های حالت دهنده مو

اسپری های حالت دهنده مو

این نوع اسپری ها که اکثر ما از قدیم به نام تافت می شناختیم، یکی از پرکاربردترین مواد فرم دهی به مو هستند. میزان قدرت فرم دهی این نوع اسپری ها را می توانید از اعداد روی آن ها مطلع شوید و باید توجه داشته باشید که هرچه این عدد بیش تر باشد میزان فرم دهی آن هم بیش تر است. برای استفاده از این نوع اسپری ها باید توجه داشته باشید که حتماً قبل از اسپری کردن موهای خود را با مواد آرایشی چون واکس مو یا موس مو زیرسازی کنید. این عمل باعث می شود که موی شما مدت زمان بیشتری به فرمی که می خواهید بماند و از سفیدک زدن مو جلوگیری شود.

توجه داشته باشید که هنگام اسپری کردن فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی متری از موهای خود را رعایت کنید تا مشکل سفیدک (دانه ریزی مثل نمک) بر روی موهای شما ایجاد نشود.

ژل های حالت دهنده مو

ژل های حالت دهنده مو

این نوع مواد آرایشی بیشتر برای مردان مو کوتاه کاربرد دارد و از آن دسته مواد قوی برای حالت دهی مو است. این ژل ها هم همانند تمامی مواد حالت دهنده دارای شماره قدرت فرم دهی است و در انتخاب آن ها باید به نوع و درجه آن ها توجه داشته باشید. سعی کنید زمانی که از ژل استفاده کنید موهای شما کمی نم دار باشد و یا اگر می خواهد بعد از سشوار از ژل استفاده کنید حتماً حین انجام کار دستان خود را با آب نم دار کنید تا میزان ژل استفاده شده به تمامی موی سر شما برسد و حالت خشکی در مو ایجاد نکند.

موس مو

موس مو

موس مو بیشتر برای افرادی که موی بلند یا فر دارند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از موس مو باعث طبیعی تر دیده شدن مو می شود و حالت خوش فرمی را به مو می دهد. مناسب ترین زمان استفاده از موس هنگامی است که موهای شما نم دار است. توجه کنید بعد از استفاده از موس نباید زیاد موهای خود را در معرض وسایل حرارتی چون سشوار قرار دهید، زیرا موی شما خشک می شود و از آن حالت طبیعی خود خارج می شود.

واکس مو برای فرم دهی مو

واکس مو برای فرم دهی مو

واکس های مو بسیار متنوع هستند و در انتخاب آن ها باید بسیار توجه کنید. بعضی از آن ها بسیار چرب و بعضی از آن ها بسیار خشک هستند که در استفاده از آن ها باید از شرایط موی خود کاملاً مطلع باشید. واکس مو را زمانی که موهای خود را با سشوار حالت داده اید استفاده کنید و برای ماندگاری بیشتر آن بعد از حالت دهی یک لایه اسپری حالت دهنده مو را به موهای خود اسپری کنید تا مدت زمان بیشتری موهای شما خوش فرم بماند.

پماد مو

پماد مو

این نوع حالت دهنده موهای سر را مات می کند و می شود آن را جزء قوی ترین حالت دهنده های مو دانست که بیشتر برای آقایانی که موهای کوتاه دارند کاربرد دارد. توجه داشته باشید که زیاده روی در استفاده از این محصول آرایشی می تواند موها را از حالت طبیعی خود خارج کند.
کرم مو یک حالت دهنده ملایم

کرم مو یک حالت دهنده ملایم

این نوع حالت دهنده برای افرادی که موهای مجعد دارند و دوست دارند موهای خود کمی حالت زیبا به خود بگیرد بسیار مناسب است. زمان استفاده از کرم مو مانند مواد آرایشی مو نیست و شما هر زمان می توانید از کرم مو برای زیبایی موی خود استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }