تکنیک های طلایی جذب مشتریزمان مطالعه : ۴ دقیقه

مشتری

امروزه بسیاری از مردمان جامعه صاحب کسب و کاری هستند که با مشتری سر و کار دارند و همیشه به دنبال جذب مشتری برای کالا و خدمات خود هستند.

طرز رفتار ما با دیگران در این ضمینه کاری بسیار مهم است و می شود گفت اکثر افراد موفق بر روی رفتار خود بسیار توجه دارند و همیشه سعی بر این دارند که مشتری خود را جذب رفتار خود کنند. در ادامه مطلب شما را به راه های جذب مشتری آشنا می کنیم.

جذب مشتری

حتماً بخوانید: چگونه یک فروشنده موفق باشیم؟

مشتری خود را بزرگ بشمارید

ارج و قرب دادن به مشتری امروزه یکی از کارهای مهم در جذب مشتری به حساب می آید. شما برای انجام این کار لازم است مشتری خود را به بزرگ بودن و ثروتمند بودن ارج و قرب دهید. این کار باعث می شود در حس مشتری نسبت به شما اطمینان حاصل شود و همیشه از هم ارتباطی با شما لذت ببرند.

تا حالا فکر کرده اید که چرا بعضی اوقات بعضی مکان ها را برای خود پاتوق می کنید؟ بگذارید پاسخ این سوال را با یک مثال جواب بدهم.

من دوستی داشتم که یک زمانی با آن به رستوران های مختلفی می رفتم. ولی چند بار پیش آمد که با آن به یک رستوران تکراری می رفتم. برای من این سوال پیش آمد که چرا دوستم اصرار به رفتن به این رستوران را دارد. بعد چند بار رفتن متوجه شدم صاحب آن رستوران دوست من را به عنوان یک فرد ثروتمند و بزرگ می خواند و به دوست من احترام بسیاری می گذارد.

یک چیز جالب به شما بگویم. اصلاً این رستوران غذای خوبی نداشت و می شود گفت دوست بنده به دلیل احترامی که به آن در آن رستوران می گذاشتند به آن رستوران می رفت و دلیل خاصی نداشت.

پس می شود فهمید بزرگ خواندن مشتری چه معجزه هایی که نمی کند.

جذب مشتری

به پوشش خود به عنوان فروشنده اهمیت دهید

شما یک فروشنده هستید و این موضوع طبیعی است که شما افرادی را که در روز می بینید برای بار اول و شاید می شود گفت برای بارآخر است که می بینید. پوشش و سر و وضع شما می تواند معرفی خوبی برای شخصیت شما باشد و می تواند تا حد زیادی در ذهن مشتری بمانید.

حتماً برای شما پیش آمده که برای خرید کالایی به مغازه ای تشریف ببرید و با فروشنده ای در ارتباط باشید. حال تصور کنید این فروشنده یک فرد خوشتیپ باشد و لباس های فاخر و شیک پوشده باشد. در این جور مواقع در شما حسی ایجاد می شود که نمی توایند به صورت عامه با فروشنده صحبت کنید و این حس در شما به وجود می آید که طرف مقابل شما یک فرد با کلاس است و نمی توان آن را هر جوری که خواستیم نام ببریم و نمی توانیم هر دستوری به آن بدهیم. تمام این احساس ها به دلیل پوشش و سر و وضع آن فروشنده است، نه چیز دیگری.

پس سعی کنید همیشه پوششی خوب داشته باشید و به نوعی می شود گفت عقل مردم چشمان آن ها است.

بر آورده کردن معیارهای مشتری

مشتری ها اکثر اوقات به دنبال تحمیل عقیده و خصوصیات خود برای خرید هر کالایی هستند و همیشه دوست دارند جنسی را که می خرند معیارهای آن ها را بر آورده کند. حال شما به عنوان فروشنده وظیفه دارید به معیارهای مشتری احترام بگذارید و تمام تلاش خود را بکنید که او را به معیارهای خود نزدیک کنید.

حتماً بخوانید: مهم ترین عامل در برقراری رابطه موفق با دیگران

تعریف از کاربرد کالای را که می فروشید

همیشه به عنوان فروشنده در هنگام فروش کالایی به دنبال این باشید که در مورد کاربرد جنس خود صحبت کنید تا به جای اینکه که کالای شما چه جوری است. کاربردها بیشتر از چگونگی جنس در ذهن مردم نفوذ می کند و همیشه ذهن مشتری را مشغول خود می کند.

سعی کنید برای فروش از کالاهای پر کاربرد استفاده کنید، زیرا ذهن انسان عاشق کابردهای زیاد در یک کالا است.

جذب مشتری

انعطاف پذیری در قبال مشتری

امروزه اکثر افراد به دلیل مشکلات موجود در زندگی از حوصله خوبی بر خوردار نیستند و می شود گفت درصد پرخاشگری از درصد آرامش موجود در یک فرد بسیار بیشتر است. حال همین موضوعات باعث شده هنگام خرید از شما حرف های ناسزایی بزنند که برای شما ناراحت کننده باشد.

حال وظیفه شما در قبال این گونه رفتارها باید بسیار سنجیده باشد و خود را در قبال حرف های ناسزایی که می شنوید کنترل کنید و هر چه می توانید مشتری خود را متقاعد کنید تا با آن بحس کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }