مواردی جالب از فواید سیر که تا به حال نمی دانستیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

سیر

از گیاه سیر امروزه برای بیماری های قلبی و عروقی و خاصیت ضد میکروبی استفاده های زیادی می شود. اگر کمی به برنامه های پزشکی نگاه کرده باشید متوجه می شوید که این گیاه سرشار از خاصیت است و مورد توجه بسیاری از پزشکان بوده است. این گیاه از دیرباز تا امروز در موارد طبی از آن استفاده های بسیاری شده است و می شود گفت این گیاه در طب سنتی ایران جایگاه خاصی برای خود دارد.

ابوعلی سینا در گفته های خود درباره ی سیر اینگونه می گوید: لطیف، زداینده و باز کننده، زخیم های پلید را خوب می کند و برای درمان دردهای ماهیچه ای دارویی خوبی است.

فواید سیر

فواید سیر

اگر بخواهیم به طور خلاصه به فواید سیر بپردازیم باید بگوییم: یک گیاه ضد عفونی کننده، محرک و تقویت کننده بدن، درمان گلو درد، درمان سرما خوردگی، رقیق کردن خون، معالجه سل، درمان درد مفاصل، تقویت نیروی جنسی، درمان زخم معده، درمان سنگ کلیه و در درمان کلسترول بالا بسیار مؤثر است.

فواید سیر برای دندان درد

درمان دندان درد

همه ی ما دندان درد را تجربه کرده ایم و می دانیم چه درد بدی دارد. حال این گیاه می تواند در تسکین درد دندان کمک زیادی کند. شما برای این کار لازم است، یک حبه سیر را بپزید و آن را به دندانی که درد می کند بمالید تا دردتان را تسکین دهد. یک نکته جالب این است که ترکیب پخته شده سیر با زیره برای تقویت دندان بسیار مفید است.

درمان کلسترول بالا

یک خبر خوب برای افرادی که کلسترول بالا دارند. این افراد می توانند با مصرف روزی ۳۰ گرم سیر کلسترول خود را به شرایط عادی برگردانند. این عمل به این صورت است که شما باید روزی ۳۰ گرم سیر مصرف کنید تا زمانی که کلسترول شما به حالت عادی برگردد و سپس برای حفظ این موضوع هر روز نصف یک حبه سیر را خام را بخورید. باید توجه داشته باشید که ماه های اول کلسترول شما بالا می رود و سپس به حالت عادی بر می گردد. این موضوع به دلیل خارج شدن کلسترول از نسوج به داخل خون است که جای نگرانی ندارد.

مضرات سیر

افراط کردن در هرچیزی باعث زیان می شود. سیر هم از آن دسته گیاهانی است که باید در مصرف آن دقت کرد، زیرا استفاده زیاد از سیر مضراتی چون سر درد، ضعف بینایی و تضعیف نیروی جنسی را به همراه دارد. سیر برای افرادی که سیستم هاضمه و معده ضعیف دارند و دچار اسهال هستند مضر است و در استفاده از آن باید دقت کنند. مصرف صحیح سیر

مصرف صحیح این گیاه

سیر جزء آن دسته از گیاهانی است که سریع با هوا واکنش می دهد، پس سعی کنید به محض خارج کردن سیر از پوست خود آن را مصرف کنید. باید گفت خواصی که سیر خام دارد، سیر پخته شده ندارد. توجه داشته باشید که در مصرف سیر حتماً آن را تکه تکه کنید زیرا مواد مغذی آن تنها با خورد شدن و تکه تکه شدن از آن خارج می شود.

رفع بوی بد دهان بعد از خوردن سیر

رفع بوی بد دهان بعد از خوردن این گیاه

خیلی از افراد از بوی دهان هنگام مصرف سیر ناراضی هستند و میانه خوبی با این موضوع ندارند. باید گفت تنها راه از بین رفتن بوی بد سیر بازدم  ریه و عرق بدن است و شما نمی توانید این بو را با شستن دهان از بین ببرید و تنها می توانید به طور موقت از مواد خوشبو کننده دهان مثل آدامس و خمیر دندان بوی بد دهان را کاهش دهید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }