شیوه صحیح مراقبت از موهای بلندزمان مطالعه : ۴ دقیقه

مراقبت از موهای بلند

مو مهمترین دارایی یک فرد در زیبایی او است و می شود گفت بیشتر زیبایی چهره یک فرد را موی آن فرد تشکیل می دهد. در این بین افرادی هستند که دوست دارند این زیبایی را با موهای بلند تجربه کنند. در واقع باید گفت موهای بلند به مراقبت بیشتری نسبت به موهای کوتاه دارد و برای زیبایی این نوع موها باید وقت و هزینه بیشتری صرف بشود.

شانه کردن موهای بلند

شانه ها بیشتر به واسطه دانه های روی آن ها تقسیم بندی می شوند. این تقسیم بندی شامل شانه های فلزی، پلاستیکی و چوبی است. بهترین نوع این شانه ها چوبی است، زیرا شانه های چوبی همانند شانه های پلاستیکی باعث ایجاد الکتریسیته در موی سر نمی شوند و شما می تواند با استفاده از این شانه ها موهای بلند خود را به نحو احسن مرتب کنید. دلیل استفاده نکردن از شانه های فلزی این است که باعث ایجاد زخم در کف سر می شوند و این موضوع برای سلامت مو مضر است.

نگهداری از موهای بلندآیا موی بلند باعث ایجاد موخوره می شود؟

موخوره به دلیل خشکی تار مو است. حال خیلی از افراد برایشان این سوال پیش می آید که چه عواملی باعث خشکی مو می شود؟ در جواب این سوال باید گفت استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو، رنگ مو و دکلره باعث خشک شدن موهای بلند شما می شود.

حتماً بخوانید : آیا رنگ مو برای خانم ها ضرر دارد؟

شما می توانید برای جلوگیری از صدمات ناشی از استفاده از اتو مو و سشوار موهای خود را قبل انجام این کارها موهای خود را با روغن آرگان یا اسپری های حرارتی ماساژ دهید تا حرارات این لوازم برای سلامتی مو شما مشکل ایجاد نکند.

تنها راه جلوگیری از صدمات رنگ مو و دکلره استفاده نکردن از این نوع محصولات است. زیرا این محصولات دارای مواد شیمیایی زیادی هستند و این مواد شیمیایی صدماتی از جمله موخوره را به همراه دارد. پس سعی کنید از این محصولات به ندرت استفاده کنید.

شستشوی موهای بلند

شما برای شستشو موهای بلند به یک شامپو مناسب پوست سر خود و یک نرم کننده احتیاج دارید. انتخاب شامپو مناسب برای موی سر یکی از مهمترین راه های مراقبت از مو است. پس این کار را حتماً با شناخت کافی از موهای خود انجام دهید. زیرا استفاده نکردن از شامپوهای مناسب باعث ایجاد خشکی مو، ریزش مو و کثیفی مو می شود.

حتماً بخوانید : شیوه صحیح نگهداری از مو (نرم کننده مو+واکس مو+اسپری نگهدارنده مو)

استفاد از نرم کننده برای موهای بلند بسیار اهمیت دارد. شما اگر دارای موی بلند باشید حتماً پیچ خوردگی و گیر کردن موها در هم را تجربه کرده اید. نرم کننده به شما کمک می کند که دیگر موهایتان در هم گیر نکند و موهایتان را از گرد و غبار های اطراف حفظ می کند.

استفاده از ماسک های مو

ماسک های مو دارای انواع مختلفی هستند و برای استفاده از آن ها باید شناخت کافی از جنس مو خود داشته باشید. باید گفت افرادی که موهای بلند آن ها سلامت است و هیچ مشکلی در موهای خود نمی بینند، کافی است از یک سرم مو برای آبرسانی موهای خود استفاده کنند و احتیاجی نیست که حتماً از ماسک های مو برای آبرسانی مو خود استفاده کنند.

استفاده از مواد ویتامینه و کراتینه

حتماً بخوانید : کراتینه مو یک زیبایی محدود برای موهای وز و مجعد

استفاده از مواد ویتامینه و کراتینه

باید توجه داشته باشید که ساقه مو و ریشه مو به هیچ عنوان ویتامینی به خود جذب نمی کنند. پس دنبال این مواد ویتامینه نرید زیرا تنها فایده ای که دارد موی شما را برای مدتی لخت نگه می دارد. بهتر است برای جذب ویتامین برای موهای خود از مواد غذایی مناسب استفاده کنید و به دنبال مواد شیمیایی نباشید. خواب کافی خود یکی از بهترین موارد برای داشتن موی سالم است.

مدل دادن به موهای بلند

مدل دادن به موهای بلند

همان طور که در متن بالا گفته شد حرارت برای مو بسیار ضرر دارد. پس برای انجام این کار حتماً از مواد حفاظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید.

حتماً بخوانید : چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

خیلی ها فکر می کنند که از استفاده از مواد شیمیایی مانند تافت و واکس مو ضرر دارد. ولی این یک تفکر اشتباه است، زیرا اگر شما از برندهای معتبر دنیا برای زیبایی مو خود استفاده کنید هیچ زیانی به موهایتان تحمیل نمی شود.

حتماً به یاد داشته باشید که برای استفاده از این دست از مواد شیمیایی حتماً از برندهای معروف و معتبر استفاده کنید و اگر نمی خواهید در این موارد هزینه کنید و از برندهای معتبر استفاده نکنید بهتر است کلاً این کار را فراموش کنید، زیرا زیبایی که به موی خود به واسطه مواد غیر معتبر می دهید کاملاً زیان بار است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }