امید و انگیزه در ورزشزمان مطالعه : ۲ دقیقه

امید و انگیزه در ورزش

هر انسانی به امید و انگیزه در زندگی زنده است. حال این امید به زندگی از کجا می آید؟ شاید این سوال کمی ساده به نظر برسد، ولی همه ی افرادی که روی کره زمین زندگی می کنند تمام عمر خود را صرف پاسخ به این سوال می کنند. امید و انگیزه در زندگی روزمره ما بسیار تاثیر گذاشته است و باعث ایجاد اتفاقات جالبی در زندگی ما شده است. موضوع بحث امروز ما امید و انگیزه در ورزش است. شاید خیلی از شما که این مطلب را می خوانید سر این موضوع در زندگیتان درگیر هستید و همیشه به دنبال افزایش انگیزه در ورزش هایتان هستید. می شود گفت موضوع امید و ورزش هر دو در یک راستای موازی هستند و کنار هم حرکت می کنند. پس مطمئن باشید ورزش بدون امید داشتن و انگیزه بی فایده است.

ورزش کردن

حتماً بخوانید: با پیاده روی به زندگی خود معنا ببخشید

چگونه برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنیم؟

برای رسیدن به هر هدفی در این دنیا باید تلاش کرد و باید به دنبال رویاها دوید تا آن ها را بدست بیاوریم. مطمئن باشید با نشستن و انتظار هیچ کاری به هدفی اصلی نمی رسد.

هر فرد برای ورزش کردن و فعالیت جسمانی هدفی دارد. هدفی از نوع قهرمانی، افتخار برای کشور خود، تضمین سلامت بدن خود، لاغری و … . هر کدام از شما یکی از این اهداف را دارید و برای رسیدن به آن تلاش های بسیاری کرده اید. حال این تلاش چه زمانی به ثمر می رسد مهم است؟ بله زمان، موضوعی مشترک در بین تمام اهداف مردمان دنیا.

تا حالا فکر کرده اید چرا تمام ورزشکاران بزرگ به جایی که می خواستند رسیده اند؟ ((صبر)) + ((احترام به زمان در زندگی خود)) این دو گزینه جواب این سوال بزرگ هستند.

ورزش

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد ترازو و وزن کشی بدانید

صبوری در ورزش

خیلی از افراد دوست دارند در مدت زمان کم به یک بدن ایده آل برسند. کمی بیایید با واقعیت کنار بیاییم و از رویاهای بیهوده خود فاصله بگیریم. مطمئن باشید شما در مدت زمان کم به هیچ وجه به اهدافی که می خواهید برسید، نمی رسید. این موضوع نه در فعالیت جسمانی بلکه برای تمامی موضوعات زندگی صدق می کند. پس بگذارید صبر بر فعالیت جسمی شما غلبه کند، و نگذارید هیچ موضوعی شما را از اهدافتان دور کند.

ورزش

لذت بردن از فعالیت جسمانی

شیرین ترین کار در ورزش کردن، لذت بردن از کاری که انجام می دهید است. این لذت زمانی ایجاد می شود که شما کاری را که دوست دارید انجام دهید و از ورزش هایی که دوست ندارید دوری کنید. شما برای ورزش کردن انتخاب های زیادی دارید و می توانید نسبت به علاقه و احساسات خود ورزشی را انتخاب کنید. همین موضوع حق انتخاب بسیار لذت بخش است زیرا شما مجبور به انجام هر فعالیتی نیستید و هر عمل ورزشی که دوست دارید را می توانید انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }