هیوندای سوناتا هیبرید یک سدان به صرفه و اقتصادیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

هیوندای سوناتا هیبرید

اگر اخبارهای دنیا را کمی دنبال کنید حتماً متوجه انرژی های پاک می شوید. یکی از این انرژی های پاک خودروهای هیبریدی هستند که در دهه ی گذشته توانستند خود را به خوبی به دنیا معرفی کنند. اتفاق آشنایی ایرانانیان با این انرژی پاک با خودروهای لکسوس CT200 h، بی ام و i8، هیوندای سوناتا هیبرید، کمری هیبرید و … افتاد و می شود گفت این آشنایی توانست امروزه بسیاری را به داشتن خودروهای هیبریدی و برقی مشتاق کند.

در ادامه مطلب به بررسی هیوندای سوناتا هیبرید می پردازیم و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

هیوندای سوناتا هیبرید

حتماً بخوانید: فولکس واگن پاسات یک خودرو آلمانی با اصالت

طراحی ظاهری سوناتا هیبرید

وقتی صحبت از خودروهای هیبرید می شود باید انتظار یک طراحی خاص در بدنه و اجزای خودرو داشته باشیم. اگر کمی به طراحی رینگ ها، فضای صندوق عقب و موتور سوناتا توجه کرده باشید، شاهد طراحی خاصی می شوید. رینگ های عجیب و غریب، موتوری بدون تسمه و باتری بزرگ در صندوق عقب نشانه های طراحی خاص خودروهای الکتریکی است.

اما مواردی که در پاراگراف بالا به آن ها اشاره شد، دلیل بر این نمی شود که ما با یک خودروی بد قیافه و بد شکل مواجه شویم. بلکه باید بگوییم که در بعضی اوقات خودروهای هیبریدی زیباتر از خودروهای بنزینی هستند. سوناتا هیبرید خود می تواند بر تفکر زشت بودن خودروهای هیبریدی دامن بزند و خود را با چهره بسیار جذاب خود جزء زیباترین سدان های هیبریدی دنیا معرفی کند.

ما در نسل هفتم سوناتا شاهد جلو پنجره بزرگ، چراغ های کشیده جذاب، خطوط کرومی در بدنه، قطعات پیانویی در بدنه و خطوط موازی در اجزای بدنه خودرو هستیم. باید گفت این نسل سوناتا همانند گذشته از یک طراحی منحصر به فرد بهره می برد و می شود دوباره بر چسب خودروی زیبا را به آن چسباند.

هیوندای سوناتا هیبرید

حتماً بخوانید: بررسی تویوتا کمری هیبرید

امکانات رفاهی سوناتا هیبرید

سوناتا یکی از خودروهای محبوب دنیا است و می شود این خودرو را نشان هیوندای دانست. حال همین موضوع سبب شده هیوندای سوناتا به امکانات رفاهی و ایمنی خوبی مجهز شود و همیشه مشتریان خود را از شرایط فعلی امکاناتش راضی نگه دارد. اما بعضی از افراد هنگام دیدن لیست امکانات رفاهی و ایمنی سوناتا متعجب می شوند و این خودرو را مورد نقد منفی قرار می دهند. باید به این دست از افراد گفت که شما با یک سدان اقتصادی ۲۰ الی ۳۰ هزار دلاری سر و کار دارید نه با یک سدان لوکس ۶۰ هزار دلاری. پس داشتن توقع آپشن های عجیب و غریب در این سدان معروف کره ای بی جا است. البته باید بگوییم که سوناتا نسبت به قیمت خود از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی بهره می برد.

کابین سوناتا هیبرید

حتماً بخوانید: بررسی مشخصات رنو تالیسمان

کابین سوناتا هیبرید

سوناتا را می شود یک سدان راحت برای یک خانواده معرفی کرد و از کابین راحت آن لذت کافی را برد. یکی از مزایای بزرگی که با خرید این خودرو شامل حال شما می شود اتاق آرام این خود است که در ترافیک ها بسیار در آرامش رانندگی شما تأثیر گذار است.  داخل این خودرو با چوب و چرم طراحی شده است و از متریال با کیفیتی در کابین خودرو استفاده شده است و در قبال هزینه ای که می کنید کابینی زیبا و با کیفیتی را دریافت می کنید.

سوناتا هیبریدسواری سوناتا هیبرید

سوناتا هیبرید به دلیل اینکه از یک موتور الکتریکی و بنزینی بر خوردار است و این دو موتور همزمان با هم کار می کنند، رانندگی و سواری آرام و نرمی را برای راننده به ارمغان می آورد. شما هنگام رانندگی با این خودرو می توانید رانندگی نرمی را تجربه کنید و هیچ موقع نگران هزینه های خودرو خود نباشید. شما با یک باک بنزین در این خودرو می توانید میانگین ۹۰۰ کیلومتر رانندگی کنید و این موضوع در این گرانی و بی کیفیتی بنزین بسیار قابل توجه است.

حتماً بخوانید: کیا اپتیما یک سدان برای چند نسل متفاوت

رقیب سوناتا هیبرید

اپتیما هیبرید و کمری هیبرید رقبای اصلی این خودرو هستند. اگر بخواهیم سوناتا را با رقیب های خود مقایسه کنیم به نتایج زیادی جز سلیقه نمی رسیم و این سلیقه است که شما را در خریداری این خودروها کمک خواهد کرد.

بررسی هیوندای سوناتا هیبریدارزش خرید سوناتا هیبرید

اگر بخواهیم در بازار امروز یک نسخه ۲۰۱۸ صفر این خودرو را تهیه کنیم، باید بیش از ۱ میلیارد تومان هزینه کنیم. نمی توان گفت خرید این خودرو به این قیمت اشتباه است زیرا ما در بازار امروز شاهد خودروهای ۶ میلیاردی آلمانی هستیم و می شود گفت بازار خودرو امروز بسیار آشفته است. پس نمی شود درباره ی قیمت خودروها نظری داد و تنها صحبتی که می شود گفت این است که شما با خرید هیوندای سوناتا هیبرید ضرری نمی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }