کیا سورنتو با چنین قیمتی در ایران اصلاً ارزش خرید نداردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

کیا سورنتو

کیا سورنتو از سال ۲۰۰۸ در ایران کار خود را آغاز کرد. فعل حاضر سه نسل از کیا سورنتو در ایران قابل مشاهده و خریداری است. حال ما مشغول به بررسی کیا سورنتو نسل سوم در ایران هستیم که این نسل در سال های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۸ توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران شد.

کیا سورنتوطراحی ظاهری

کیا با طراحی نسل سوم سورنتو هدف به دست گرفتن بازار ماشین آمریکا را داشته است. برای همین موضوع خودرو کمی شبیه به ون شده تا یک SUV و می شود گفت ابعاد این خودرو با امکانات آن همخوانی ندارد. در نگاه اول به سورنتو می شود یک خودرو بزرگ و مجلل را که با خطوط موازی و عمودی در بدنه تماشا کرد.

امکانات رفاهی کیا سورنتو

با قیمت نزدیک به ۴ میلیارد تومان این خودرو می شود گفت امکانات رفاهی عجیبی در اختیار شما قرار نمی گیرد و شما امکاناتی چون یک صندلی ۱۰ حالته، گرمکن و سردکن صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه و رانندگی سه حالته که با این موتور ضعیف یک آپشن بیهوده شامل حالتان می شود.

کیا سورنتوکابین

خیلی ها از افراد کیفیت داخل کابین خودرو برایشان بسیار مهمتر از خود خودرو است. شما با خرید کیا سورنتو کابینی نسبتاً باکیفیت در اختیارتان قرار می گیرد، ولی مواردی چون خوب باز و بسته نشدن سانروف بعد از مدتی استفاده، صدای تعلیق های خودرو، ترک های چرم صندلی ها و خوردگی سر دنده و فرمان بعد از مدتی استفاده کمی از کیفیت داخل کابین این خودرو می کاهد.

کیا سورنتورقیب های کیا سورنتو

اگر بخواهیم رقیب های این خودرو را نام ببریم باید به سانتافه، نیسان ایکس تریل، رنو کلئوس و تویوتا راوفور اشاره کرد. در بین این رقیب ها اگر بخواهیم رقیب جدی و سر سخت کیا سورنتو را نام ببریم باید به هیوندای سانتافه اشاره کرد.

حال خیلی از افراد برایشان این سوال پیش می آید که آیا سورنتو بهتر است یا سانتافه؟ باید در جواب این سوال گفت: هر دو از یک موتور  ۴ سیلندر GDI تنفس طبیعی بهره می برند، ولی مشکل بزرگ اینجاست که سورنتو از ابعاد بزرگتری نسبت به سانتافه برخوردار است که طبیعتاً این ابعاد بزرگتر باعث افزایش وزن بیشتر این خودرو شده است و این افزایش وزن باعث شده خودرو از لحاظ قدرت موتور و شتابگیری بسیار ضعیف باشد.

در کل اگر بخواهیم بین این دو خودرو خودرویی را انتخاب کنیم بهتر است از محصول کمپانی هیوندای استفاده کنیم، زیرا فارق از ابعاد و کابین بزرگتر می شود گفت سانتافه یک خودرو بسیار کامل تر از کیا سورنتو است.

ارزش خرید

کمپانی کیا یک خودروسازی کره ای است برای همین شما توقع سواری بسیار عالی را نباید از آن داشته باشید. کیا سورنتو هم یک خودرو کره ای است و یک رانندگی معمولی هنگام سواری با این خودرو را به شما تحمیل می کند. سورنتو به دلیل موتور ضعیفی که دارد سواری کسل کننده را برای شما به همراه دارد و می شود گفت لذت رانندگی با یک ۲۰۶ بسیار جذاب تر از سورنتو است. در آخر اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند متوسط در این میزان قیمت هستید به دنبال یک خودروی دیگر باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }