آیا رنگ مو برای خانم ها ضرر دارد؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

رنگ مو

از دوران دیرین تا امروز زنان به رنگ موهای خود بسیار اهمیت می دادند و رنگ مو را یکی از مهمترین موارد زیبایی خود می دانستند. حال برای بسیاری از این دست خانم ها که به رنگ موی خود اهمیت می دهند، این سوال پیش می آید که آیا رنگ مو عوارض دارد؟ باید در جواب این سوال گفت: اگر شما در رنگ کردن موهای خود زیاده روی کنید عوارضی چون حساسیت پوستی، خارش سر، التهاب پوست، قرمزی پوست، صدمه زدن به ریشه مو و از همه مهمتر افزایش مبتلا به سرطان را به همراه دارد.

انواع رنگ مو

انواع رنگ مو

رنگ مو دائمی: این رنگ مو به دلیل سطح Ph بالایی که دارد از قدرت ماندگاری بالایی بر خوردار است. برای همین موضوع است که از رنگ مو دائمی یکبار در سال استفاده می شود.

رنگ مو نیمه دائمی: این رنگ مو نسبت به رنگ مو دائمی از سطح Ph پایین تری بر خوردار است و بیش تر بر روی پوست سر و کوتیکول ها نفوذ می کند و باعث رنگدهی به موی شما می شود.

رنگ مو موقت: باید گفت افرادی که از این نوع رنگ مو استفاده می کنند، رنگی موقت و چند روزه به موی خود اهدا می کنند و نباید توقع رنگی ثابت در موهای خود نداشته باشند.

رنگ مو فاقد آمونیاک: این نوع رنگ مو به دلیل نبود ماده هیدروژن پراکسید زیان زیادی به مو وارد نمی کند و همیشه افرادی که از این نوع رنگ مو استفاده می کنند موهایشان نرم می شود.

دکلره: دکلره مو یعنی از بین بردن موهای تیره و روشن کردن آن ها.

حتماً بخوانید: بوتاکس مو بهتره یا کراتینه مو؟

عوارض دکلره کردن مو

دکلره از مواد تصیفه آب تشکیل شده است. این مواد با نفوذ به ریشه مو و پوست سر رنگ موی شما را روشن می کند و باعث می شود رنگ موی شما از رنگ تیره و طبیعی خود به رنگی روشن تبدیل شود. حال شاید این نوع رنگ مو برای بسیاری از خانم ها جزوه زیبا ترین نوع رنگ موها به حساب بیاید ولی باید به این دسته از خانم ها گفت شما با انجام مداوم این کار به موی خود و پوست سر خود زیان های جبران ناپذیری وارد می کنید. زیان هایی از نوع حساسیت پوستی، خشکی ساقه مو، ریزش مو، سفید شده مو، موخوره و شکنندگی مو را به همراه خواهد داشت. سعی کنید زیبایی به خود هدیه دهید که برای شما زیان های این چنینی نداشته باشد.

عوارض رنگ مورنگ مو موقت

رنگ مو موقت یکی از راحت ترین رنگ موها برای استفاده خانم ها است. این نوع رنگ مو همان طور که از اسم آن معلوم است موقت است و با یک شستشو ساده از بین می رود. فواید استفاده از این نوع رنگ مو این است که شما رنگ مو طبیعی خود را تغییر نمی دهید و با استفاده از این رنگ موها زیان بسیار کمتری نسبت به رنگ موهای دیگر به موهای خود تحمیل می کنید و مهمترین موضوع این است که شما در زمان بسیار کوتاه به رنگ مو دلخواه خود می رسید.

حتماً بخوانید: رازهای زیبایی بیشتر رنگ موی بلوند

عوارض رنگ مو دائم، نیمه دائم

استفاده مکرر از این نوع رنگ موها زیان و ضرر زیادی به موی شما وارد می کند. می شود گفت زیان هایی که به موی شما از این راه وارد می شود جبران ناپذیر است و بعد از مدتی به جای داشتن موی خوشرنگ عوارضی چون ریزش مو، شکنندگی مو، حساسیت پوستی، سرطان، آلرژیک و تأثیر بر روی باروری را برای شما هموار می کند.

حتماً بخوانید: انتخاب رنگ مو به کمک تناژ پوست

عوارض رنگ مو بدون آمونیاک

در مورد رنگ مو بدون آمونیاک باید گفت این نوع رنگ مو هم برای مو ضرر دارد ولی ضرر آن کمتر از رنگ موهای دائم و نیمه دائم است. استفاده از رنگ موهای بدون آمونیاک یا همان طبیعی که شما گول اسم آن را می خورید ضرر کمتری نبست به رنگ موهای دیگر دارد. پس سعی کنید کلماتی مانند طبیعی و بدون آمونیاک به موهای شما لطمه وارد نکند.

حرف آخر

همیشه سعی کنید از رنگ مو طبیعی موهای خود لذت ببرید و خود را دچار چنین مشکلاتی که در متن بالا گفته شد نکنید. این را فراموش نکنید که مهمترین موارد در زیبایی شما طبیعی بودن چهره شما است. پس سعی برای پاسخ به سوال (آیا رنگ مو عوارض دارد؟) یک جواب سنجیده بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }