چگونه با عادات مخرب خلاقیت مبارزه کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

عادات مخرب خلاقیت

تا حالا در زندگی خود به دلیل دیدن خلاقیت دیگران افسوس خورده اید و همیشه بابت این موضوع خود را سرزنش کرده اید. حال تا کی می خواهید افسوس بخورید و خود را سرزنش کنید. یکی از عادات مخرب خلاقیت همین افسوس خوردن به خلاقیت دیگران است. بیایید به جای اینکه که به خلاقیت دیگران افسوس بخورید، خلاقیت خود را بشناسید.

تمامی انسان هایی که در کره زمین زندگی می کنند دارای خلاقیت هستند. پس حسرت خوردن به خلاقیت دیگران یک کار بیهوده است زیرا خود شما خلاقیتی دارید که دیگران باید حسرت آن را بکشند. در ادامه مطلب سعی داریم بعضی از عادات مخرب خلاقیت را به شما بگوییم.

عادات مخرب خلاقیت
عادات مخرب خلاقیت

ترس از اشتباه

ترس از اشتباه یکی از دلایل مخرب خلاقیت است و باعث می شود شما از هدفتان دور کند. اشتباه برای چه کسی است؟ اشتباه برای انسان است و هر کسی که می خواهد این موضوع را انکار کند انسان نیست. بهترین کاری که یک فرد می تواند در زندگی خود انجام دهد کسب تجربه از اشتباهات است.

این را بدانید که کاری در دنیا وجود ندارد که در آن اشتباه نشده باشد مگر آن کار را خدا انجام داده باشد.

حتماً بخوانید: داشتن یک روحیه قوی و مثبت

مقایسه خود با دیگران

مقایسه خود با دیگران یکی از کار های اشتباه انسان است. کسانی که این کار را انجام می دهند حتماً کمبودی در زندگی دارند و این کمبود را می خواهند با مقایسه کردن خود با دیگران نادیده بگیرند. چگونگی زندگی کردن در این دنیا را شما تصمیم می گیرید نه شخص دیگر، پس با مقایسه خود با دیگران اجازه تصمیم گیری زندگی خود را به دیگران می دهید.

حتماً بخوانید: موفقیت دور نیست، بگردید همین اطراف دارد پرسه می زند

اعتماد به نفس

به خود اعتقاد داشتن، خود را باور کردن و به خود اعتماد کردن از کارها و فعالیت های مهم زندگی یک فرد است. شما باید از نداشتن اعتماد به نفس در زندگی بترسید و از تا جایی که می توانید از آن دوری کنید. به این نکته توجه کنید اعتماد به نفس زمانی در وجود یک فرد نمایان می شود که آن فرد به کار و فعالیتی که در زندگی خود انجام می دهد اعتماد کافی داشته باشد.

عادات مخرب خلاقیت
عادات مخرب خلاقیت

اطمینان کردن

یکی از عادات مخرب خلاقیت اطمینان به هر شخصی است. در این جامعه ای که ما زندگی می کنیم برای اطمینان کردن به دیگران باید بسیار سنجیده عمل کنیم و از اطمینان کردن به هر کسی اجتناب کنیم. اطمینانی باعث می شود شما از عرش به فرش برسید و اطمینانی باعث می شود شما را از فرش به عرش ببرد. پس به افرادی که اطمینان می کنید اعتماد کامل داشته باشید تا باعث تخریب خلاقیت شما نشوند.

انتقاد پذیری

شما از صبح که از خواب بیدار می شوید و تا زمانی که شب به خواب بروید انتقادهای زیادی از افراد مختلف می شنوید. حال بعضی از این انتقادها درست و بعضی نادرست است. انتقاد پذیری یکی از راه های افزایش خلاقیت است اما اگر شما به نحو صحیح از آن بهره ببرید. منظورمان از بهره بردن این است که به انتقادهای درست اهمیت بدهیم و در پیشرفت خلاقیت خود از آن ها کمک بگیریم. این را بدانید همان قدر که شما از انتقادهای درست دیگران فرار می کنید، از خلاقیت خود هم به همان اندازه دور می شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }