چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟زمان مطالعه : ۵ دقیقه

آرایش

خیلی از خانم ها هنگام از خواب بیدار شدن به دنبال مواد آرایشی هستند که لک، سیاهی دور چشم، جای جوش و … از صورت خود پاک کنند. آیا این کار صحیح است؟ در جواب این سوال باید گفت خیر این کار درست نیست، زیرا شما با این کار از تنفس و هوا رسانی به پوست خود جلوگیری می کنید و باعث می شوید پوست شما به راحتی تنفس نکند. پس همین موضوع دلیلی می شود گه شما به دنبال راه هایی باشید که بدون آرایش زیبا به نظر برسید. در ادامه مطلب تیم ما شما را با مسائلی که کمک می کند شما بدون آرایش زیبا به نظر برسید را آشنا خواهد کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

باور داشته باشید که شما زیبا هستید

بله شما باید باور داشته باشید که زیبا هستید و از داشتن لک و جوش در صورت خود نفرت نداشته باشید. این را بدانید که لک، جوش و سیاهی دور چشم طبیعت پوست صورت همه انسان های روی زمین است و فقط پوست شما نیست که دچار چنین مشکلاتی می شود. حال شما می خواهید خود را بابت مشکلی که همه ی دنیا دچار آن هستند سرزنش کنید. پس به زیبایی خود اعتماد داشته باشید و همیشه از چهره خود لذت ببرید و به داشتن چهره ی زیبایتان افتخار کنید و از زیبایی که خداوند به شما داده است شاکر باشید.

ترک عادت های بد در زندگی

خیلی از چروک های پوستی و جوش های چربی به دلیل شیوه ی نادرست زندگی ما است. یکی از این شیوه های نادرست استفاده از دخانیات مثل سیگار است که مصرف آن زیان های زیادی به پوست شما وارد می کند. پس به خاطر سلامتی خود بیایید این کارهای مضر را کنار بگذارید و صورت و بدن سالم را به خود هدیه بدهید.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

رژیم های غذایی نامناسب

رژیم های غذایی نامناسب و مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای فست فودی یکی از دلایل نداشتن پوست زیبا بدون آرایش است. کبد عضوی از بدن است که اکثر جوش های چربی و کدری پوست از آن منشاء می گیرد. شما با خوردن غذاهای نامناسب باعث خستگی و کثیفی کبد می شوید و خستگی کبد هم باعث ایجاد جوش و از بین رفتن شفافیت پوست شما می شود. اگر می خواهید پوست زیبا داشته باشید اول از همه باید در تغذیه خود دقت کنید و در مصرف غذاهای ناسالم خودداری فرمایید.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب برای افرادی که می خواهند بدون آرایش زیبا باشند بسیار اهمیت دارد. آفتاب با این که یک نعمت بزرگ است ولی این نعمت الهی مضرات زیادی برای پوست ما دارد. دیده شده پوست افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کردند از افرادی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کردند جوان تر و زیبا تر مانده است. اکثر بیماری های پوستی و حساسیت های پوستی ناشی از اشعه های منعکس شده از نور خورشید است و می شود گفت یکی از دلایل نداشتن پوست زیبا استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب است.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

طرز صحیح رفتار با پوست صورت

اکثر جوش های چربی و جوش های سر سیاه به دلیل رفتار نامناسب ما با پوست صورتمان به وجود می آید. اگر در صورت شما جوش های سر سیاه وجود دارد به احتمال زیاد طبیعت پوست شما چرب است و باید طرز صحیح رفتار با این نوع پوست را یاد بگیرید. به طور مثال افرادی دارای چنین پوستی هستند نباید برای شستن صورت خود از لیف یا پارچه های مخصوص استحمام استفاده کنند و همیشه پوست خود را با شوینده های پوستی برای پوست های آکنه دار شستشو دهند و توجه داشته باشند هنگام شستشو صورت خود فقط از دستان خود کمک بگیرند. همیشه سعی داشته باشید بعد از استحمام از یک کرم مخصوص پوست صورتتان استفاده کنید.

 استفاده از کرم های مرطوب کننده بعد از استحمام بر خلاف تصور شما که فکر می کنید پوستتان چرب می شود باعث می شود پوست شما دیگر ترشحات چربی بیش از حد را در پوست صورت خود تجربه نکنید. به یاد داشته باشید که ترشح بیش از حد چربی در پوست باعث ایجاد  جوش های چربی و جوش های سر سیاه می شود پس با چرب کردن پوست خود بعد استحمام از این کار جلوگیری کنید.

یک نکته مهم برای افرادی که پوست چرب دارند؛ در روز نباید بیش از ۲ الی ۳ بار پوستتان را شستشو دهید زیرا این کار شما باعث ایجاد جوش و چرب شدن پوست صورت می شود پس از شستن بیش از حد صورتتان خود داری کنید.

حتماً بخوانید: از کجا بدانیم چه نوع پوستی داریم؟

آبرسانی به پوست صورت

شما با نوشیدن آب کافی در شبانه روز کمک زیادی به داشتن پوست زیبا و آبرسانی به پوست خود می کنید زیرا نوشیدن آب باعث مرطوب ماندن پوست صورت می شود و همیشه شما پوستی شفاف و سرحال دارید. در این میان نباید آبرسان های طبیعی مثل تونر گلاب غافل شد. استفاده از تونر برای داشتن پوست زیبای بدون آرایش یکی از مهمترین کارهایی است که یک خانم می تواند برای پوست صورت خود انجام دهد.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

حتماً بخوانید: چرا ماسک های صورت طبیعی مضر هستند؟

لایه برداری و پاکسازی پوست

استفاده از اسکراب ها برای داشتن پوست زیبای بدون آرایش بسیار اهمیت دارد. شما می توانید برای این کار از مواد طبیعی استفاده کنید و حتماً لازم نیست که برای انجام این کار هزینه های زیادی کنید. یکی از کم هزینه ترین و مؤثرترین اسکراب ها مخلوط سفیدآب و گلاب است که شما می توانید به راحتی در خانه خود صورت خود را پاکسازی کنید. برای این کار شما یک سفیدآب را داخل مقداری گلاب می اندازید و می گذارید حالت خمیری پیدا کند و سپس به وسیله این خمیر صورت خود را ماساژ دهید و بعد از مدتی صورت خود را آبکشی فرمایید.

یک نکته مهم برای افرادی که پوست چرب دارند این است که این افراد به هیچ وجه نباید برای صورتشان از لایه بردار و مواد پاکسازی صورت استفاده کنند، زیرا این کار باعث تشدید جوش های چربی و التهاب پوستی می شود. برای این کار حتماً باید از موادی استفاده کنید که صدمه ایی به لایه های پوست شما وارد نشود. به طور مثال شما می توانید مقداری گلاب خنک را به پنبه آغشته کنید و صورت خود را با آن مرطوب کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }